20 Ogos 2011

DaLaM DiAm....

assalamualaikum...
..wah2....dah masuk hari ke 20 ramadhan...maksudnya lagi 10 hari jer lah kan...?hmm.....dlm tempoh nie...angah dah buat mcm2 dah....angah dah baca al-quransampai juzuk 26......heheh...angah  buat sembahyang terawih...apa lagi...?ntah la..


tpi.......angah rasa ada lgi orang kat negara lain yg x dapat segala kemeriahan ramadhan nie...mereka hanya tau sengsara.....mereka tak kenal erti meriah,seronok,best.....


siapakah mereka itu...????/?semestinya warga palestin......mereka yg sedang berjuang demi agama,bangsa dan negara.....


ini antara gambar yg buat angah rasa sebak......sebab......



mereka menangis sebab kehilangan rakan mereka yg syahid......


beberapa nyawa budak kecil...hilang begitu saja.....mereka belum kenal erti dunia....


askar israel dan amerika  yang sanggup buat apa saja demi...pertahan apa yg bukan hak mereka...


budak2 kecil sanggup buat camnie.....kalau kat MALAYSIA....budak kecik buat camni tak..?ntah la..

ngerinya....kesian kat budak tu kan...?????


kenapa budak tu jadi sasaran dia....????kenapa bukan mak bapak dia...? ya sebab budak tu bila besar nanti dia akan memberontak......dia akan melawan israel......

so....angah akan fikir pasal benda nie.....tpi angah x pasti apa yg angah akan tolong mereka....angah akan tolong apa yg termampu ja.....berdoa.......

*sebagai manusia yg bergelar muslim.......silalah mengambil pengajaran.....

4 ulasan:

  1. subhanallah......menitis air mata...

    BalasPadam
  2. tidaaaaaaakkk!!!!! knp mesti dia bunuh budak tu dpn mak yah dia......kejammmmmm...

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.