14 Ogos 2011

RaYa lAmBaT LaGi...

assalamualaikum..
..fuh...arynie bru puasa ke berapa..?yang tu angah x pasti sebab angah x fikir sgt pasal berapa hari dah posa...yg angah fikir apa yg angah dah buat dlm bulan posa nie....rasenye kan dalam bulan posa nie lah banyak kita menghabiskan duit...betul tak..?yerlah benda nie kita dapat tengok time nak beli juadah berbuka puasa...mesti terliur kan..?hahaha..yg tu bagi org islam...tapi angah tgok org bukan islam pon datang jagk...mereka pon beli....padahal makanan tu dijual utk org yg berpuasa...tpi x kisah la...huh....walaupun sekarang kita berpuasa tpi jgn jadikan puasa tu sebagai alasan...!!!!!


ini antara juadah yg menjadi kesukaan angah...!!!!









mesti nak kan..??/antara yg wajib bila angah nak buka posa adalah....kurma...murtabak...tpi angah kan duk kat asrama so....murtabak tu mungkin angah x boleh mkn....tpi bila anda nak makan tu jgn lupa baca doa...lepas tu basuh tangan.....kita hendaklah berjaga2...!!!

kepada sesiapa yg tak tahu lagi doa berbuka puasa....tgok nie....

siap ada terjemahan lagi....

kita kena ingat larangan puasa....


so sebagai manusia yg beriman..(kepada muslim..)kita hendaklah sentiasa beramal...contohnya mcm baca alquran....buat sedekah...banyakkan berzikir...jgn asyik berfacebook plak!!!!!

sekian...

*kepada semua....terimalah ramadhan ini dengan penuh kerahmatan..kesyukuran...keberkatan....


4 ulasan:

  1. bnkny mkn...
    mkn ka mlntak???

    BalasPadam
  2. x phm la..?tolong terang lagi..?

    BalasPadam
  3. byk glerr..... xnk bg ktorg sket ker.... ke jmpot skali ke...

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.