27 Mei 2011

CeRiTa KeTiKa dI TiNgKaTaN SaTu [nostalgia bersama band]


waktu form 1, masa mula2 masuk SOKSEK.....angah tak tau pun ada pancaaragam kat cnie......hmmm.....waktu perhimpunan hari rabu yang pertama.....pakaian pelajar kena ikut unit beruniform tapi form 1 x payah lagi...sebab bru msuk........form 1 kena beratur ikut batch..pastu angah tgk ada satu pasukan yang pakai bju kaler hitam..Apa nie??pasukan silat ker?rupa2nya band...(dulu pakai bju kaler hitam...lepas tu tukar...lepas tu pakai bju hitam balik...)First time angah dengar band nie main adalah waktu....orientasi...waktu tu  nak dengar kan lagu pulau pinang utk budak bkn dari penang....lepastu band pon wat la persembahan....depa main lagu fire dance....waktu tu dengar best sgt....meremang bulu roma dengar depa main...Bila dah habis time orientasi.....kenalah masuk kelas...plak...angah masuk kelas 1 fikrah...kelas tu kena ambil bhasa jepun dgn belajar muzik...nasib baik anghmsuk kelas nie kalau x angah x masuk band....waktu klas muzik yang pertama ...cikgu akanpromote band la.....lepas tu ramai la yang nak masuk band....tapi..........waktu daftar unit uniform....sume orang kena masuk sendiri la unit tu...so petang tu angah masuk la dalam bilik band dengan kawan2 yang len...bila pertama kali menjejak ke dalam bilik band yang dipenuhi dengan budak band...angah dapat rasa ada satu perasaan yang pelik...perasaan tu macam memanggil angah untuk berkongsi dengan diri angah...lepas angah pon daftar...tiba2 ada sorang kawan saya bagitau yang bila masuk band nie kita akan jadi lembut...apa nie?angah tanya la dia sapa yang gitau...rupa2nya ada abg senior yg jeles ngn band gtau dia...disebabkan PERNYATAAN yang dibuat oleh rakan saya tadi tu telah menyebabkan ramai yang x jadi nak masuk band....so tinggal la.......

  • khairil(angah la ...)
  • aris
  • haqimi
  • akmal
  • aqilah
  • auni
  • aufa
  • fitrah
  • leha
  • izzah
  • ramliza
  • arif shamida
  • adib
Read more ...