31 Mac 2012

Earth Hour~2012

Assalamualaikum..dan salam satu Malaysia....apa khabar korang..?rasanya dah lama angah x jenguk blog nie....sebab apa..?sebab angah sibuk sangat sejak kebelakangan nie...bukan apa...sebab angah rasa benda tu lebih penting...

...........................................................................................................................................

Hari nie angah nak citer pasal benda yg baru jadi kat sekolah angah...baru beberapa minit sebelum angah update entry nie....citer pasal apa..?



Apakah itu Earth Hour..rasanya semua orang dah tau..tpi angah tetap nak explain jugak....Earth Hour adalah satu event yg diadakan di seluruh dunia....apa yg perlu dibuat?....semua manusia perlu menutupkan lampu....sebagai tanda bahawa kita bersama2 prihatin terhadap dunia....


Bagi angah aktiviti nie rasanya perlu diperhebatkan lagi..sebab apa..?sebab x semua org tutup lampu mereka...x percaya..?

nah angah tunjuk bukti....






kalau aktiviti nie semua org buat dengan bersungguh-sungguh..maka ia akan jadi lebih bermakna....dan lebih berkesan.....so...angah harap pihak yg bertanggungjawab perlu memainkan peranan nya sendiri.....

....................................................................................................................................................


Sekian..


Khyril berkata : Sedih lagi....tpi best sebab ada Band Camp.....
Read more ...

29 Mac 2012

A little Piece of heaven~~~

Assalamualaikum dan salam sejahtera angah ucapkan kepada semua yg sedang membaca blog nie....owh..lupa plak...salam 1 malaysia...

tauk entry kali nie adalah tajuk sebuah lagu yg angah minat...lagu tu best sgt,....kalau nak tgok klik link bwah nie..pasal tajuk tu...ntah la..


..................................................................................................................................................

arie nie angah nak citer pasal apa yg jadi kat angah...entah la...kadang2 angah rasa semua orang kejam terhadap angah....so..apa yang boleh angah buat..?huh....nak tau result UK1 angah dapat berapa...?

  • Bahasa Melayu - 72%
  • Bahasa Inggeris-50%
  • Sejarah-72%
  • Pendidikan Islam-68%
  • Biologi-44%
  • Matematik Moden-67%
  • Fizik-50%
  • Chemistry-50%
  • Add Math-35%
wahahah...angah sedih gila sebab..tgok org lain banyak yg dapat result yg hebat2...angah plak..?hurm...entahlah....kadang2 angah rasa sebab dia adalah band....tpi x jugak..sebab budak band yg lain pon boleh jugak.....kalau boleh rasa macam nak kuar band..tpi x boleh jgak.....sebab angah mmg minat kat band..


macam mana lah denagn SPM angah tahun nie..?...harap2 nya korang suma boleh lah nak doakan angah yekkk...!!doakan agar angah dapat kejayaan cemerlang..lepastu boleh kerja besar2..wow..melampau la plak.!!!hahaha...



...............................................................................................................................................................

Angah nak tunjuk benda yg pasti korang terliur..!!!







serius bila angah tgok semua nie..rasa macam hanya boleh dapat dalam mimpi ja..!!!hahaha...rasanya lagi 10 tahun beru angah boleh makan makanan macam nie..huhu..korang mesti pernah makan dah kan..?nanti kalau korang nak angah belaanja..mai la rumah angah..!!!nanti angah belanja korang..!!!




.................................................................................................................................................




sekian..

Angah cuma nak bagitau yg kepada sesapa yg pernah baca blog nie...jgn buat spekulasi lagi..!!!( angah x mau ada kontroversi okey..!!)

Khyril berkata :bila 'dia' nak update blog dia plak..?( masih menanti..)

Read more ...

27 Mac 2012

Dah Kembali..?

Assalamualaikum..dan salam sejahtera kepada semua yang membaca blogangah nie..saban hari..ramai yg kata blog angah nie best....terima kasih..bagi angah....semua nie belum lagi sampai kemuncaknya....

Oklah sekarang nie angah nak citer pasal apa yg angah janji arytu......apa dia...?
arytu angah kata yg angah tgh gembira sebab apa..?sebab...angah dah berbaik dengan org yang angah bergaduh...


tapi sekarang nie dah berbaik...huhu...alhamdulillah...angah dah minta maaf kat dia...sapa tu..?....FS.....

Ceritanya macam nie....arytu..angah terpikiaq...sampai bila angah nak bergaduh ngn dia..? setipa kali jumpa..asyik masing2 mengelak ja.....kalau jumpa@berselisih..mesti buat x tau....so..ary tu..angah amik keputusan nak minta maaf....lepas tu mintak jadi baik balik mcm biasa......

Akhirnya...dia bersetuju nak maafkan angah.....yg tu angah syok gila...lepas dari ary tu...dia baik ngn angah balik..angah bagi dia pinjam angah punya lappy...pastu sekarang dia dah bagi angah pi dorm dia..kalu dulu x boleh...huhu....terima kasih sebab boleh terima angah balik...

............................................................................................................................................

Cerita kedua plak..sebab angah sekarang nie ada 4 org 'adik' yg nak kena jaga....hahaha..sapa..?
Nanti angah tunjuk..sekarang nie angah tak tahu mereka anggap angah mcam apa..tpi angah anggap depa macam adik angah sendiri....2 org form 3...2 org lagi form 2....huhu....nak tgok muka depa..?...

Nah..

nie la dia budak form 3 tu..nama dia FIKRI SAHARI...angah baru jer berbaik ngn dia...huhu...walaupun pernah berlaku satu kejadian...biarlah..yg pasti..angah anggap dia mcm adik angah sendiri...


nie plak IRFAN HAIQAL..dia baru form 2....huhu..dai nie kadang2 gaduh ngn angah..kadang2 baik ngn angah plak...haha...tpi budak nie mmg comel...hahaha...nie adik angah jugak...

nama budak nie AZIRAH HALIM...dia nie form 3....dia budak band jugak..mcm fikri...huhu...angah kadang2 bergaduh ngn angah ..kadang2 baik blik...hahaha....tpi angah x kesah....




nama budak nie DALILA BHARI....dia nie form 2 jgak..sama macam irfan...huhu..angah baru je amik dia jadi adik angkat angah...huhu....dia nie baik la jugak.....dia ngn azirah adalah budak BAHAS........so lepas nie...korang sume kena tau..


...............................................................................................................................................

sebagai penutupnya....angah hanya nak bagitau yang angah sayangkan mereka macam angah sayangkan diri angah sendiri..sebab apa..?sebab entah la....kalau la korang suma boleh baca blog nie...hurm....

lepas nie sume org kena tau la bahawa mereka nie adik angah..!!!jgn berani2 nak kacau....hahahax


sekian..

Khyril berkata : Sepandai-pandai tupai melompat....ntah..?


Read more ...

25 Mac 2012

Sakit Kepala Datang Lagi~

Assalamualaikum..apa khabar semua..?sihat..?dah lama x update blog..kali nie angah update blog dalam BILIK BAND.....wah..dah maju..?....sebenarnya parent angah bagi angah bawak seminggu ja..lepas tu kena bagi balik..huh...sedih pulak....tapi nak wat camna......sebenarnya angah nak citer pasal malam nie ...

Angah tension gila sebab kena buat surat..tpi tiba2 x payah buat pulak...ya ALLAH...sakitnya hati....dah la kita penat2 bawak lappy semata2 nak buat benda tu...tiba2 x payah buat pulak dah.....


angah tension sesangat2 nya sebab apa....angah ada homework yg sangat berlambak2....tpi angah x buat semua tu semata2 nak tulis surat utk BAND yg angah sayang nie....ish....kalau la korang tau camna perasaan angah sekarang nie...serius..angah sedih.....

Kalau boleh angah tak mau pikiaq dah pasal benda nie..dah la....x larat nak pikiaq dah...sekarang nie angah hanya mampu berlakon...buat2 senyum..huh..


padahal kebenarannya...


................................................................................................................................................

Sekarang angah nak citer benda lain pulak....angah nak citer pasal apa yang jadi kat angah baru2 nie....banyak yg seronok ja....hahaha...sekarang nie angah boleh senyum sampai ke telinga...huahuahua....(kecuali masalah tadi tu...)...angah gembira sesangat2 nya....nak tau pasaipa..?...nanti angah citer lain..sebab sekarang nie angah nak relakskan minda dulu...nantikan entry selanjutnya...:P

...................................................................................................................................................

Sekian.

Khyril berkata : Tak semestinya hidup itu seperti yang kita duga...sebab benda yg kita x duga pon boleh jadi jugak.....
Read more ...

17 Mac 2012

Cinta itu perlu???

Assalamualaikum...apa khabar..? kalau angah tanya..mesti xda sapa yg jawab betui dak..?
Oklah..entry hari nie sebenarnya angah x tau nak update pasal apa...sebabnya..entah lah..x da idea...huhu...

Enty hari nie nak citer pasal...Gambar2 menarik yg pernah angah ada...huhu....sebab apa..? sebab angah bosan..dan bila angah citer pasal benda2 nie...jadi x bosan lah plak....so..korang tgok lah yer..!!

........................................................................................................................................


me wif my bestfriend...huhu...nie gambaq angah ngn kwan baik angah..iaitu Hafiz Omar...hahaha..gambar nie cun sgt..sebab ntah la....nampak macam candid sgt....time tu dekat KEM PENGAWAS....huhu..best ...kredit kepada AUNI MUNIRA sebab..dia yg tangkap gambar nie..


satu lagi gambar yg sgt best..hahaha..boleh la plak..buat gila2...huhu..nie la geng angah..tpi sekarang dah x macam dulu...kenapa..?entah la...huhu....tpi yg pasti time tu angah duk gelak...sampai x boleh nak berenti...haha

nie plak gambar yg best...sebab tgh happy....huhu...best gila time tu..sebab yg pi hanya form 4 ngn form 2 ja....dah la kena buat persembahan...hahaha...tu la..dia Geng2 angah....hehe...best sgt...


nie plak.time raya...walaupun gambar x berapa jelas..tpi best la..arytu angah kena jaga kaunter kuah sate..tetiba kuah tu tumpah plak dah.....habis kotor..sebab tu angah cover hehehe..x nampak kan..?

Nie plak time dalam bilik band..ada perjumpaan..tetiba kami berempat pakai baju yg sama...hahha...apa lagi snap gambar la...dah la semua main alat yg sama..huhu..mmg best time tu..dah x boleh nak ulang time tu..


Nie pon time yg best jgak...sebab ntah la..ramai2 amik gambar kat situ...macam kat oversea kan..?padahal dekat Alamanda Putrajaya je...hehehe...best time tu..


what is this..?hehehe..nie plak time dekat depan Seven Eleven..dengan Azirah Halim..boleh plak..amik gambar depan kedai tu..?hahaha...x da kerja betui2...hahaha

.....................................................................................................................................................

Sebenarnya semua gambar tu time tahun lepas..gambar tahun nie x da lagi....korang rasa perlu x kalau tahun nie angah lalui benda yg sama lagi..?hurm....sat bagi angah pikiaq dulu....rasanya entah la...kalau fikir2 mmg angah nak jugak...tpi nak wat camna...sebab time tu angah x da masalah lgi..sekarang nie mcm2 nak kena pikiaq..huhu...entah la...kalau la ada org yg nak nasihat angah....rasanya x da lgi....sapa la yerh..

....................................................................................................................................................

Sekian....

Khyril berkata : Kepada sesapa yg nak nasihat angah tu..tolong la..nasihat angah..sebab angah memang perlukan nasihat sesapa pun..sx kisah la kalau org tu tua ka..muda ka....asalkan ada jgak org yg nak bagi angah nasihat...
Read more ...

16 Mac 2012

~Senyum Sampai ke Telinga~

Assalamualaikum dan selamat hari jumaat....apa khabar korang..?...oklah....sekarang dah hari jumaat..cepat  sangat  masa berlalu..pejam celik2...dah nak habis dah cuti...hurm.apa yg angah dapat sepanjang cuti nie..?

................................................................................................................................................................

First sekali...angah dapat siapkan homework..time cuti...huhu....first time kut..dapat siapkan homework...selama nie x pernah angah siapkan homework secara keseluruhannya...sebab apa..?sebab selalunya angah malas nak buat...mungkin sebab tahun nie dah nak...


nak SPM dah pon..x sangka kan....rasanya angah buat blog nie time angah habis PMR..teiba dah nak SPM..terasa macam laju sgt jam tu berpusing..kan..?

.....................................................................................................................................

Seterusnya....time cuti nie..angah gaduh ngn org yg rapat ngn angah...sebab apa..?sebab salah angah sendiri...hurm...nak kata sedih tu..mmmg sedih..tpi naseb baik dia dah maafkan..huhu..selamat..sebab angah x mau benda yg lalu...berulang kembali....ok...

Satu lagi time..cuti nie...angah ada chat ngn sorang budak nie dlm fb...nak tgok dia..?sat..


nie la budak tu....comel..?mmg la...tpi...yg best nye..sebab angah ngn dia. dah buat satu skandal dlm FB...hahahaha..lawak sesangat...kami dua buat fake relationship...hehe..hahaha..lepas tu heboh..la..pasal budak nie banyak peminat....sebab tu bila angah buat camtu...ramai yg jeles..hahaha....so..angah boleh citer yg tu jer dlm nie...sebab terlalu open sgt..!!!hehehe...

........................................................................................................................................................

Dalam cuti nie jgak...angah ada baru tau yg jiran angah..(walaupun dia duk jauh skit dri rumah angah..)....adalah budak band jugak...tpi dia bukan band angah..dia band lain...


nie la budak tu...dia baru form 2..sama ngn "adik" angah yg lain....dia sekolah dekat Perlis tu...huhu....kalau selama nie angah x rapat ngn dia..tpi sebab dia budak band jugak..so..mungkin kami akan lebih rapat ...mungkin..?

.....................................................................................................................................................

So bagi angah....angah x kisah..apa yg org nak kata..sebab yg paling penting adalah diri kita..dan bukan diri org lain...bagi korang plak..?

Nanti lepas cuti nie...angah kena hadapi kehidupan yg sama setiap hari...hurm..takpa...sebab benda tu yg angah suka buat..apa lagi...LATIHAN  BAND SETIAP HARI...

So lepas nie..tunggu hampa..budak band...latihan dgn lebih giat akan dijalankan..!!!!

sekian..

.................................................................................................................................................

Khyril berkata : Selamat menjalani hari2 anda..dengan bangga....huhu..:P....:O


Read more ...

~Hariku Kembali Ceria~

Assalamualaikum..dan selamat sejahtera dan salam satu Malaysia....Hari nie hari jumaat..maksudnya lagi 2 hari angah dah kena balik sekolah..hurm.....x best la plak....tpi angah x kesah..sebab angah boleh jumpa ngn adik2 angkat angah..hahaha...angah gembira sebab angah dah berbaik ngn adik angah.....

Angah dengan adik angah yg gaduh arytu dah baik2 semula..syukur alhamdulillah..sebab apa..? sebab angah x mau kejadian tahun lepas berulang semula...dah xmau pikiaq balik....huhu....buat sakit aty ada la..so..sebagai org yg belajar drpd kesilapan..angah x mau dah......ngeri kowt...

angah jugak dapat adik baru.....maksudnya adik angkat baru.......tpi yg nie lain..sebab dia nie perempuan..sebab selama nie angah ada adik angkat laki2..tpi sekarang nie plak..pompuan...nanti lah angah citer pasal dia....citer dia mmg lawak.....nanti angah citer na...


angah nak ucapkan selmat ary lahir kepada kakak angah..yg sorang nie...nak tgok muka dia..? satgi angah tunjuk....dia adalah kakak angah yg paling angah sayang...(mmg la..angah mana ada kakak selain dia..)

Profile Picture

nie lah dia....huhu..masih belajar....kalau sesapa nak jadi abg ipar angah boleh lah datang meminang....tpi kena lalui ujian dulu..hehhe

angah x rasa sedih pon lepas apa yg jadi semalam..(peristiwa pahit)..sebab apa...sebab angah tau yg benda tu x elok pon..untuk org yg nak amik SPM tahun nie...so..bagi angah lebih abik berkaple selepas SPM....

.....................................................................................................................................

Sekian..

Khyril berkata : selamat hari lahir...dan (hurmm..)


Read more ...

14 Mac 2012

Sudah-sudahlah tu..



Khy Aerill Hassan

Assalamualaikum..apa khabar..?mood angah sepanjang cuti nie x berapa baik..sebab apa..?sebab macam 2 berlaku..entah la..angah rasa penat sangat..sebab apa angah bergaduh dgn adik angkat angah...hurm..macam mana boleh bergaduh..?

Angah tanya dia seomething..tpi benda yg angah  tanya tu dia x suka..lepas tu dia merajuk..angah pon dah minta maaf...bukannya angah sengaja nak tanya..angah tanya sebab angah nak tahu benda tu betul ke tak.....lepas tu angah tau yg benda tu x betui...angah pon..minta maaf la..tpi dia macam marah kat angah la plak...hurm....

Lepas tu, dia x mau layan angah dah..maksudnya dia x mau balas mesej yg angah bagi....setiap ary angah hantar mesej..dia x mau balas..kalau balas pon sebab angah hantar salam....kalau benda lain..dia x kan jawab.....kadang2 angah terfikir..teruk sgt ke angah tanya benda tu..???....kalau angah tau benda nie akan jadi...angah x kan tanya dia soalan tu....sekarang nie angah x tau nak buat apa...sebab selagi dia x jadi macam dulu balik..(sembang2...citer pasal sekolah..duk melawak dua..) selagi tu angah rasa  ntah la...x boleh nak buat kerja...

Cuma angah rasa mungkin angah nie melebih2 sangat betul tak..?...kalau angah nie lebih2 sangat..tolong lah bagitau angah....angah tahu semua2 nie angah yang bersalah....angah org yg paling BODOH dalam dunia sebab tanya benda tu dekat dia...kalau la dia baca apa yg angah tulis...angah harap dia tau..

Angah cuma nak minta dia punya jawapan ja..itupun x boleh..?hurm...angah tak tau nak buat apa dah..kalau la ada sesiapa yang boleh tolong...?ada ka...?rasanya x payah la..sebab angah rasa lebih baik angah selesaikan masalah angah noe sendiri..sebab angah yang cari penyakit...sapa suruh angah tanya soalan camtu kat dia...kan dia dah marah....lama kut dia marah......angah x mau pisang berbuah dua kali...

Kalau la dia jawab...hurm..ntah lah.....angah rindu time dulu2...time angah baik ngn dia...selalu sembang dlm FB...sembang pasal kerja sekolah...pasal sekolah..pasal blog....sekarang nie nak sembang pon dah x boleh..sebab bila angah on9..dia akan off9...sebab apa..? mungkin sebab dia dah meluat dgn angah...selalu tanya soalan yg pelik2...betul x...?

Kalau dia x mau jadi adik angkat angah x pa...angah x kisah....(x kisah la sgt...!!)....tpi......


ntah la..


.......................................................................................................................

Khyril berkata :x da mood selagi situasi x jadi mcm dulu..

Read more ...

12 Mac 2012

Sejuk Mata Memandang~

Assalamualaikum...apa khabar..hari nie masih cuti lagi..so boleh lah angah nak blogging...sebab nanti bukak sekolah angah dah x bawak lappy dah..huhu....

sekarang nie angah sedih sebab adik angkat angah marah kat angah....walaupun dia x kata apa..tpi angah tau yg dia marahkan angah....hurm....


angah hanya tanya ja...tpi dia marah hurm..takpa lah...klu dia dah nak marah...
..........................................................................................................................................................

Hari nie angah nak citer pasal apa..? ntah la..ngah hanya nak tunjuk gambar pasal wind orkestra tpi..bukan sekolah angah ...gambar2 nie angah amik kat pak cik GOOGLE...


nie lah dia banner wind orkestra tahun 2008 kut...


syok tgok depa dapat ejayaan...bilalah soksek nak dapat plak..?


nie plak banner untuk finale...tahun 2009...


dekat finale..dewan yg best sgt...!!!


tgh2 tgok gambar tetiba ada plak gambaq nie..?

memang sedih bila dah tahun akhir...huhu..bila dah habis sekolah adakah angah boleh lagi nak main muzik...?
entah la...kalau parent angah bagi angah amik muzik...bolehlah kut..tpi angah dgr org kata muzik tu x menjamin masa depan...betulkah..?kalu camtu..selamat tinggal muzik....maksudnya angah akan amik benda lain la..

..............................................................................................................................................................

sekian..


Khyril berkata :Tolong lah maafkan angah...!!!yer...




Read more ...