12 Disember 2012

MONA! OH MONA! bahagian 2

Assalamualaikum..x sangka..ramai lagi yg tak tau pasal citer nie..bukan apa...sebab kemisterian dia membuatkan semua org tertanya2...


Mona Fendi a.k.a Maznah Ismail adalah seorang penyanyi..x percaya?dia mmg ada album nak tgok?


ni album dia...dia dijatuhi hukuman gantung pada tahun 2001 setelah disabitkan kesalahan atas membunuh ahli politik secara kejam...
Seorang bomoh kejam dan seorang artis...pernah ingin menyanyi dalam mahkamah semata2 nak buktikan dia adalah artis...MONA FENDI dan suaminya dikatakan handal dalam mem"buat"..hanya melalui pandangan mata sahaja..

Selalu org berpesan jangan tenung mata mereka,kalau mereka tenung,jangan  pandang balik.Banyak peristiwa aneh berlaku ketika perbicaraan dijalankan.Ada yang sakit perut,kereta rosak,sampailah peguambela dimasukkan ke hospital..seram...

MONA FANDEY

Macam mana dia boleh dapat nama tu? rasanya mungkin gabungan nama dia dan suaminya..MONA tu mungkin nama mesra dia...suami dia nama MOHD AFFANDI ABD RAHMAN..dia ada album yg bertajuk DIANA 1...org kata album dia meletup lepas kes ni la....baru org nak tau apa yg sebenarnya...

Mona jugak pernah gemparkan MALAYSIA sebelum kes ni berlaku,dia adalah artis Malaysia pertama yg membeli sebuah pulau dekat Thailand.Kaya kan?Dia jugak dikatakan mempunyai 5 buah BMW..


Boleh lagi senyum? menakutkan...sangat2...kalau selalu tengok boleh jadik seram...x boleh tidur....

Kes ni yg pada mulanya dijangka hanya 1 bulan boleh selesai,jadi 9 bulan...lama la pulak...pasaipa?..entahla..Wajah mereka tenang saja,ketika perbicaraan pertama,riak muka yg selamba dek.Tapi tu baru pertuduhan,belum lagi disahkan bersalah atau tak...

Thats all for bahagian kedua.

Tak mau citer lebih2 untuk setiap bahagian,menakutkan.

*ingat ALLAH S.W.T...


Read more ...

MONA! OH MONA! bahagian 1

Assalamualaikum dan selamat tengahhari....hari ni angah rasa hari yg sesuai untuk citer pasal benda yg angah rasa sangat misteri..dan menakutkan..sebenarnya angah tau pasal benda misteri ni pun dari kawan2..entahla..maybe sebab nama dia sedap kut..?hahaha..

............................................................................................................................................................................................................................................................


Siapakah?Misteri.Sebenarnya kisah ni jadi time dulu,sebelum angah wujud lagi kat muka bumi ni..tapi angah raa kisah dia sangat misteri...


Nie la pompuan tu,dengar citer..time dia kena masuk penjara tu..dia senyum ja...dah la senyum yg menakutkan....


tgok tu..namapak muka dia?..seram....pasaipa dia kena tangkap?..sebab dia dituduh bunuh org...dah la bunuh secara kejam...


ni cara dia potong..kerat 18...menakutkan....


ni lah hasilnya...takut....


ni la rumah dia...ih..menakutkan macam2 aaaaaaaaaaa......seram...


nie lah yg bersalah...MONA FENDI (kiri)...MOHD AFFANDI ABD RAHMAN (tengah) dan pembantu mereka..JURAIMI HUSSIN (kanan)...

.........................................................................................................................................................................................................................................................

Itu baru pengenalan ja..banyak lagi..yg pasti angah akan bongkarkan misteri yg sudah pun terbongkar..sebab rasanya ramai yg dah x kenal sapa dia ni...tak mau la pisang berbuah dua kali......

That alls...for episod 1....

Read more ...