26 Disember 2012

Ombak Tinggi Giler!!

Assalamualaikum dan selamat tengahhari! Apa khabar korang? Dah lunch? huhu,hari ni angah nak citer pasal kejadian yg terjadi dulu2,tarikh yg sama,iaitu..

TSUNAMI


Tsunami yg berlaku pada tanggal 26 Disember 2004 telah berlaku di beberapa negara di asia,korang boleh tgok la kat atas ni,Teruk kan?


ombak yg sangat2 dahsyat,sungguh menakutkan,boleh kan duk tunggu kat situ?

semua pakat2 lari,ish2 memang seram kut!


kawasan yg sebelumnya tengan,tiba2 ada ombak yg tinggi dan sungguh dahsyat!!


perbezaan sebelum dan selepas,sangat dahsyat!!beribu2 kematian yg sungguh dahsyat.,menakutkan ngeri.

Negara yg paling teruk terjejas tentulah INDONESIA!Malaysia juga turut terjejas,tahun tu sungguh dahsyat,beratus ribu org mati,di samping banyak kawasan yg turut terjejas.Walaupun kejadian ni dah lama berlaku,tapi rasanya bagi org yg terlibat,ataupun ahli keluarganya turut meninggal ketika tSUNAMI ni berlaku mesti masih mengingati kejadian ngeri ini.

So,apa kata kita sama2,membacakan al fatihah,kepada semua yg telah pergi meninggalkan kita.




Read more ...