7 Februari 2013

TOP 5 TEMPAT PALING MISTERI DI MALAYSIA

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..okeylah...kita teruskan lagi dengan misteri tempat2 paling berhantu atau misteri yang terdapat di Malaysia..kenapa Malaysia? sebab negara kita la...haha..banyak misteri yg masih belum terungkai..so..sama2 lah kita tgok...cuma kalau takut nak baca time malam2...baca time siang..asalkan anda baca :)










1. HIGHLAND TOWERS : suatu masa dulu adalah kediaman mewah yang mana ramai org tinggal.1993,terjadi bangunan itu runtuh..dan menyebabkan puluhan nyawa yg meninggal..tapi yang MISTERI hanya sikit je mayat yg dijumpai...yang lain...sudah terkubur di situ.. :)







2.BANGLO MONA FANDEY : sebuah banglo yang pernah didiami oleh pasangan bomoh terkenal Malaysia.Mereka terlibat dalam kes pembunuhan yang paling MISTERI di Malaysia.klik sini klik sini utk lebih lanjut








3.KEMAYAN CITY :Sebuah kompleks membeli belah yang telah pun terbengkalai.Telah dipercayai bahawa yang mendiami kompleks tersebut adalah makhluk halus dan binatang-binatang kecil.MISTERI tercetus apabila dikhabarkan..terdapat keluarga daripada Singapura yg terjebak membeli belah disitu..dengan membawa pulang wang daun kering dan barang pembelian mereka hilang begitu saja.






4.LEBUHRAYA KARAK : sebuah lebuhraya yang menghubungkan kawasan barat Malaysia dengan timur.MISTERI tercetus apabila dikatakan terdapat VOLKSWAGEN kuning yang menghantui pemandu dikawasan tersebut,selain itu pelbagai kisah MISTERI lain yang menyebabkan korang mesti takkan ke kawsan itu. :)




5.VILLA NABILA : sebuah villa yang dikatakan berhatu..mempunyai banyak versi cerita
  • terdapat satu keluarga yang hidup mewah..kemudian apabila ibu dan ayahnya meninggal dunia,tinggallah NABILA dengan org gajinya...kemudian dikatakan org gajinya itu membunuh Nabila lalu mayatnya disimenkan di salah satu kawasan rumah itu.
  • NABILA mempunyai keluarga yg kaya raya..kemudian villa mereka dirompak oleh perompak..kemudian mereka semua dibunuh dengan sangat kejam..Banglo tersebut dibiarkan tanpa penghuni sehingga semak samun bermaharajalela..
  • Keluarga Nabila dirompak..kemudian Nabila dirogol dan mayatnya ditanam di dinding rumah itu.
  • keluarga Nabila merupakan keluarga yang hidup bahagia...tetapi malangnya bapanya mengamuk pada suatu hari..dan menembak kesemua ahli keluarga yang ada didalam rumah itu...sebelum membunuh diri sendiri..
banyak versi lagi..tetapi semua ini sangat MISTERI! :)


Sekian sahaja,terpulang kepada anda untuk membuat kesimpulan sendiri,yang paling penting kita sewajibnya berpegang teguh dengan ajaran ISLAM .Ingatlah bahawa semua ini hanyalah mainan SYAITAN...

assalamualaikum...

5 ulasan:

  1. no 1,2,3 dan 4 tu mmg pernah dgr laa..cume yg no5 tu ni laa 1st time rubi bace..huhhuhu...menakutkan.... :/

    BalasPadam
  2. me too, no.5 tu 1st time dgr..misteri terbongkar :) cool!

    BalasPadam
  3. amat misterious...
    boleh panggil Scooby Doo...

    (Buat lawak bodoh plak aku kat sini..)

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.