22 Februari 2013

Nasihat Bergambar

Assalamualaikum dan selamat siang..apa khabar ? Macam amna dgn hari jumaat korang? Syukur la..angah baru balik dari sembahyang jumaat terus bukak lappy..haha..so kali ni..angah ada random picture..jom sama2 kita tgok..






Anda faham? Kadang2 ada manusia yg bercakap tak guna otak langsung..Kadang2 bercakap macamlah dia tu pandai segala-galanya..padahal satu fakta pun salah..ish2..tak patut..so..kenalah bercakap berdasarkan fakta yg kukuh lgi tepat..Kebanyakan org sekarang ni dah x macam tu..tambah2 nak dekat PRU..huh...masing2 lawan berdebat..



Yang ni satu lagi benda yg selalu dibuat oleh manusia2 di muka bumi ni..tambah2 bumi Malaysia..pegang2 tangan kononnya nampak sweet..pastu bila org lalu lalang tgok..terasa bangga..ish2..bangga? Bangla ada la..perkara tu kalau dah haram..tetap haram...selagi tak berkahwin...walaupun dah bertunang..nanti x pasal2 dapat anak dulu sebelum kahwin..macam mana? kan dah susah???



Yang ni apa kes pulak?haha..ni jenis yg x reti bahasa...haha..apa hal nak pegang nasihat? Kebanyakan manusia sekarang x faham bahasa atau saja2 buat tak faham..maybe diorang ingat buat benda2 macam tu mmg dapat untung kut..haha :)




Bahasa rojak? Korang faham kan? Kadang2 ramai org Malaysia atau lebih spesifik lagi..org melayu yang menggunakan bahasa rojak..kiranya macam bahasa campur2 la...dah mmg parah dah ni..cakap campur2..mungkin rasa hebat atau lebih kehadapan berbanding org lain..bila cakap bahasa OMPUTIH lagi la terasa bangganya..apa nak jadi?



Dan yg terakhir...kebanyakan org akan buat tak tau dgn apa yg kita nasihatkan..contoh macam yg angah buat ni...haha..dah la buat tak tau..kesian tau *cewah...walau apapun kalau dah rasa diri tu dah cukup matang..seharusnya kita patutnya fikir yg mana yg baik..mungkin kita boleh berubah walaupun perubahan yg kita buat tu simple je...so faham2kan..


P/S :  
       
Tiba2 teringat citer2 best ni..kacang!!

13 ulasan:

  1. Tang ayat macam bangla tu kelakar, haha.. rindu nak tengok cerita kacang.. kat youtube ada ke cerita ni ek?

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha :) mmg rindu pun angah tak tau la ada ke tak..

      Padam
  2. terbaikkk nasihat ni..
    boleh dijadikan muhasabah diri...

    =)

    BalasPadam
  3. Ya Ya. Cakap kena pakai otak ;)

    BalasPadam
  4. thanks atas nasihat nie :)
    citer kacang tu, mmg saya peminat citer tu
    ske sgt :))
    biler nk ade sambungan ye ?!

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2..mmg best citer tu..tpi angah x tau sambungan dia bila...

      Padam
  5. rojak memang sedap~
    lapar pulak... huhuhuhuhuhu

    BalasPadam
  6. kita mampu mendengar n mengeluarkan 1000 nasihat, tapi agak sukar untuk mengamalkan walau satu nasihat sekalipun. betul tak?

    bahasa rojak dipanggil Manglish sekarang ni. so, kira dah diiktiraf la kan bahasa tu? hehehe..

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.