30 Mac 2013

JANGAN TAKSUB SANGAT!!


Assalamualaikum dan selamat malam.Rasanya dah lama angah tak menasihat-nasihat antara kita.Yer..bila angah jalan2 dgn family...macam2 yg angah dapat tengok..keadaan sekeliling.So angah nak gitau korang jugak.Moga2 korang jugak turut mendapat pengajaran.


KeTAKSUBan seseorang terhadap sesuatu.Yer apa yg angah tgok sekarang ni,dekat kawasan kejiranan rumah angah.Ada geng2 yg taksub terhadap satu parti politik ni.Disebabkan ketaksuban yg amat sangat,mereka2 tu telah pun membuat onar kepada pihak satu lagi,macam meMULAUkan,bakar rumah,bakar bendera,langsung tak bertegur sapa.Apakah ini?

Janganlah sebab taksub sangat sampaikan silaturahim putus macam tu ja.Ish kalau dah macam tu,dah tahap teruk,kita sepatutnya guna cara lain,bukannya dengan merosakkan harta benda,putuskan hubungan silaturahim..Ingatlah bahawa kita adalah khalifah di muka bumi,so tunjukanlah sifat2 khalifah tu.Jangan memburukkan lagi taraf manusia di depan binatang. 







Satu lagi masalah,suka update status dekat media sosial,macam FB/TWITTER dgn yg lain2.Sepanjang masa mesti wajib diupdate.Apakah??Perlukah update sampai macam tu sekali?Dan angah pasti org yg selalu update mesti akan mendapat likers yg banyak.

So dengan macam tu,mesti individu tu dah rasa macam retis??Ish2..kau update ke,tak update ke..rasanya sama ja..mesti ada yg akan kata "Suka hati la,hak aku!!" mmg itu hak anda,tapi ingat bahawa daripada update macam tu,baik updatekan pahala dengan berdakwah,baca QURAN,atau update status yg memberi pengajaran..bukannya update pasal perjalanan kehidupan. take note. 





Nie satu lagi,ramai org yg selalu cakap pasal aurat wanita,tapi aurat lelaki jugak kena jaga!! Bukannya apa,sebab aurat lelaki senang sangat nak jaga.Mesti tau kan?? So takkan yg tu pon tak boleh jaga?? Selalu tgok time pergi pasar malam ka,shopping mall,mesti ada.

Ingatlah bahawa dgn berbuat macam tu,anda telah menambah dosa kepada diri sendiri dan jugak org yg tgok aurat tu.Tak ke berdosa berganda2??? take note kaum adam!! 


p/s : SENYUM TAK PERLU KATA APA-APA....











3 ulasan:

  1. :) bahaya kalau terlalu taksub kan :D

    BalasPadam
  2. high quality and latest version.
    rm285 only
    grab it

    *Two camera
    *Baseband version 5.0.9
    *Android version 4.0.4
    *CPU*A13/1.5Ghz
    *RAM*800MB/DDR3
    *Storage*4GB
    *Screen Size*7 inch TFT LCD
    *Capacitive Multi Touch Screen
    *Camera 2.0 Megapixels
    *Support WI-FI 802.11B/G
    *Support Huawei 3G Broadband
    (U-Mobile/DIGI/MAXIS/CELCOM)
    *Support Android Market
    *FREE Download 3000APP/Games
    *Support Super HD Video 2160p

    Smart Tablet Pc Android Can POS within Malaysia or Walk In Shop KL area.
    No2.73 Tingkat 2 , Kompleks Pertama , Jln Tunku Abdul Rahman. 50100 Kuala Lumpur, Malaysia
    https://www.facebook.com/pages/Smart-Tablet-Pc-Android/131603403675839

    information ANDROID MOBILE ( K.L )
    Fitri 017-568 7782

    BalasPadam
  3. https://www.facebook.com/pages/Smart-Tablet-Pc-Android/131603403675839

    high quality and latest version of tablet 2013.
    rm285 only
    grab it..

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.