14 Mac 2013

Ketenangan YG dicari.


Assalamualaikum semua.Apa khabar ?? Sihat? Syukur alhamdulillah..kita masih lgi sempat utk hidup hari ni.Bukannya apa,kadang2 terfikir jugak hidup kita bukannya lama mana pun.

So dalam kesempatan yg ada ni,sama2 kita merenung kembali/muhasabah diri balik.Tgok2 balik apa yg kita dah buat.Menyesal? Semua dah terjadi. 




Suka tempat2 yg menenangkan,relaks.Jauh daripada suasana panas/sesak/bising.Angah just berharap dapat tinggal kat satu tempat yg macam ni,dengan org2 yg angah sayang.




Relaks je tempat2 ni.Kalau berkelah dgn family mesti best.Cuba bayangkan? Lupakan pasal nyamuk/serangga.Apa yg penting ketenangan dalam hidup.Walaupun hanya satu hari.




Air yg tenang,jangan disangka tiada buaya.Janganlah kita kacau air tu.Buat tak tau je.Apa yg penting kita tenang,nikmati kehidupan dgn sebaiknya.Bersyukur dgn nikmat yg diberikan.



Agak menakutkan,tapi sesuai utk relakskan minda.Relakskan diri.Kalau ada muzik2 yg tenang lagi best.Suasana yg nyaman.



Kehidupan yg indah,tanpa sebarang masalah.Masalah? Semua org ada,tapi jangan larikan diri daripada masalah.Hadapi masalah itu.Nescaya,anda mampu melakukannya.


Sekian dari Pakar Ketenangan.

Assalamualaikum.



2 ulasan:

  1. memandang ciptaan Allah memang dapat menenangkan diri.. :)

    BalasPadam
  2. indahnya alam ciptaan Allah SWT... tiba2 terbayangkan lagu2 jazz dan juga zikirullah yang menenangkan jiwa...

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.