24 Ogos 2013

LAWAN ATAU KAWAN?





Credit to : BARRA RESTAURANT

Assalamualaikum dan salam sejahtera. KAWAN.Angah ada banyak kawan..tapi angah tak tahu mana satu kawan yg betul2 kawan sejati.Ya,kawan yg akan bantu dimasa angah senang mahupun susah.
Kehidupan manusia sentiasa dikelilingi dengan manusia.Kadang2 angah rasa macam takut nak hadapi manusia. Manusia lain2. Kadang2 ada manusia yg jenis baik di depan..tapi di belakang..entahlah..Boleh ke hidup dengan orang macam tu?
Kehidupan angah sekarang rasanya lebih better daripada kehidupan angah time kkat sekolah dulu.Maybe salah angah jugak..sebab dulu angah kurang senang bila berkawan dengan geng2 SMOKER..but now..angah rasa oke je..mereka2 ni cuma ketagih dengan rokok je.Tapi perangai oke je.
Walau macam manapun still ada jenis2 manusia yg anoyying.Yang jenis suka kacau orang lain ..sebab tak reti duduk diam.Ni la org yg paling angah benci.Ye lah,org macam ni suka menghakimi org lain,maksudnya org ni suka mengubah org2 di sekitarnya mengikut kemahuan dirinya.
Perlu ke macam tu?? Ubah diri org lain utk keselesaan diri kita sendiri?? aiyyo..apa ni?? Tak perlu la.Rasanya biarlah kunikan masing2 tuada. Just terima je orang lain seadanya. :)

Sekian.

7 ulasan:

  1. biasa la. manusia banyak ragam kan ^^

    BalasPadam
  2. manusia yang 1001 perangai... hihihi...
    semoga kita sentiasa dikelilingi kawan-kawan yang baik..

    BalasPadam
  3. semoga tak tersilap pilih kawan...

    BalasPadam
  4. manusia mcm2 perangai.. Rambut je sama, tp hati lain2.. Hati2 pilih kwn.. :)

    BalasPadam
  5. kawan...makin membesar..makin licik kawan yang kita kenal...ati2...kawan yang baek bila kita susah di boleh tlg...maaa...

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.