29 Oktober 2013

Blogger Membebel!!!



Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Malam ni rasanya nak membebel sekejap.Bukan apa,rasanya macam dah lama tak membebel.Hehe,lelaki pun membebel?? Bukan membebel sebenarnya tapi nak meluahkan perasaan yg terbuku di hati.

Kadang-kadang angah rasa macam hidup ni tak adil.Nak tahu sebab apa??Sebab selalu tengok ramai yg komplen tentang pemimpin atau orang2 yg berada di atas.Benda2 macam ni sekarang angah selalu nampak.Tak kira di peringkat mana sekali pun.Cuba anda bayangkan bila anda di kedudukan yg sama dengan mereka2 tu? Sebab tu angah kata kadang2 tak adil.Cuba bagi sama adil.Tapi tak tahu la pulak macam mana.
Manusia memang susah nak bersyukur kan? Kadang-kadang sebut je kat mulut "Alhamdulillah.." tapi dalam hati?? Bukannya angah nak kata dekat sesapa pun,cuma angah pun kadang2 buat camtu jugak.Cuma sebagai manusia,tak salahkan kalau nak bertegur-teguran??
Cuma ada juga manusia yg jenis tak boleh tgok orang lain lebih sedikit daripada diorang.Maksudnya nak lebih elok dan sentiasa nak ke hadapan.Bagi angah boleh kalau ianya dari segi persaingan yg sihat.Tapi tak boleh kalau persaingan yg tak sihat.Contohnya macam persaingan antara jiran tetangga.Tak ke akan membazir je duit tu?? Melainkan kalau anda memang seoarnag yg kaya raya,tak apalah..teruskan..tapi daripada bersaing macam tu,lebih baik buat benda lain.Tak la harta tu membazir ke arah lain.

Satu lagi,kadang-kadang kalau kita nak buat benda yg jahat atau tak baik,jangan gunakan agama sebagai landasannya.Selalu tgok ada yg berkaple pastu kata " Kita buat cara Islam."Means macam 'doakan saya.Gunakan panggilan ana anta.'  Kalau macam tu,baik tak payah berkaple.Sebab dalam islam kan dah tentu2nya tak elok berkaple??

 Sekian

11 ulasan:

  1. singah malam kat blog angah..wah malam2 membebel ya angah hehe.
    haah betul tu kekadang manusia nie memang macam tu kan.tak lari dari buat kesilapan.sama2 la kita saling tegur menegur.

    BalasPadam
  2. skali-skala membebel ok, jgn kerap kali nnt sendiri tertekan..tak gtu ?

    BalasPadam
  3. hi angah :)

    konklusinya, manusia mmg camtu..

    BalasPadam
  4. Jangan selalu membebel, nanti orang naik bosan.....jangan ada perasaan dengki terhadap orang lain.

    BalasPadam
  5. Assalammualaikum angah..snggh mlm ke sini..luahkn je perasaan angah..bleh jgk lega sikit2..

    BalasPadam
  6. betul tu bro..tapi dh nama manusia..perasaan cemburu mmg x lari dari diri mereka..

    BalasPadam
  7. wah..bila angah berkata2...terbaik..

    BalasPadam
  8. biasa lah dik manusia....semua nak tunjuk hebat..hihi

    klik2 nuffnang

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.