6 Oktober 2013

JAMBATAN BOLEH MENYELAM


Assalamaualaikum dan salam sejahtera. 
Jambatan unik di Greece. Dua buah jambatan tenggelam timbul boleh ditemui di Corinth dan Isthmina. Ia terletak di hujungTerusan Corinth dan siap dibina pada tahun 1988. Untuk membenarkan laluan kapal jambatan ini akan tenggelam sedalam 8 meter. Kenapa ianya dibina sedemikian rupa? Kerana terusan ini hanya mempunyai 8 meter dalam dan 16 meter lebar. Tanpa struktur pada bahagian atas jambatan, kapal layar dapat melepasi jambatan ini tanpa risau berlakunya perlanggaran pada bahagian atas.





*Best kan kalau camni??

10 ulasan:

  1. ohhhh... dia menyelam ke bawah.. ingat naik ke atas..

    awesome.. huhu

    BalasPadam
  2. Hehe..
    Nseb baek pendek..
    Kalu pnjang mmg rosak jmbatan tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la..baik panggil titi je..jambatan nampak macam panjang sgt.. :D

      Padam
  3. sebelum ni pernah tengok yg terangkat je... tp emg cool r...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. cool kan?? takpe nnti kita buat kat malaysia pulak :D

      Padam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.