20 Oktober 2013

Kampungku Banjir : Part 1



Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Akibat hujan yg terlampau lebat dan berlanjutan ,telah menyebabkan banjir di kawasan kampung angah.Kampung angah ni terletak di Merbau Pulas,Kulim,Kedah Darul Aman.
Pagi ahad,angah,mak dan abah angah bergegas pulang ke kampung.Kampung angah dekat je dengan rumah cuma rumah angah dekat kawasan taman perumahan.Hanya 15 minit perjalanan je.
Bila sampai je pagi tadi,ada orang bagitau jalan nak masuk kampung dah banjir.Ada tiga jalan,naseb baik ada satu jalan je yg masih elok.Tuptup,bila dah masuk..tgok2 kena tinggalkan kereta kt tepi jalan pastu,berjalan kaki ke rumah tok wan.
Air semakin naik,dan bila sampai je kat rumah tokwan,wow..cepatnya air naik.So apalagi angah pun tolong lah angkat kabinet + barang2 yg berterabur dan terapung.Rasa seronok pulak :D





So lepas ni angah update lagi.Banjir semakin naik!! BERDOA supaya banjir semakin surut.Aminn.
Time banjir2 ni memang macam2 yg akan jadi.So nantikan part kedua seterusnya. :(

*Sedih,tok wan angah akan dipindahkan ke pusat pemindahan?? :( Takpa2 nanti angah bawak dia pegi rumah angah.

Sekian. 
 

 
 

6 ulasan:

  1. alamak banjir..harap2 tiada apa2 yang berlaku kan

    BalasPadam
  2. habislah perabot dalam rumah kena air banjir. harap2 cepat surut air tu

    recent post : Buat Sendiri Cover Case Telefon

    BalasPadam
  3. susah macam ni..kawasan perumahan akak pun kalau banjir mesti kena..

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.