20 Oktober 2013

Kampungku Banjir : Part 2 : Semakin Teruk





Assalamualaikum dan selamat malam semua.
Dah baca dah entry Kampungku Banjir  ?? Ini adalah sambungannya.Selepas je tengah hari tu,so angah dengan mak dan ayah balik ke rumah angah yg terletak tak jauh dengan rumah tok wan angah tu.
Pastu rehat2 kejap,tetiba dapat call daripada makcik angah,banjir semakin teruk.Dan mereka nak bawa tokwan angah ke pusat pemindahan.Bila angah sampai je kat pekan Merbau Pulas,PENUH RIUH dengan orang ramai,kereta2 dan macam2 lagi.Air dah mula naik.
Pastu dengan laluan nak ke rumah tokwan angah yg sudah tertutup.Kami terpaksa melalui air yg sangat deras seperti dekat sungai.Hampir2 terjatuh dibuatnya.Tapi alhamdulillah,sampai juga.
Apa yg penting,nyawa lebih penting berbanding harta benda.Bila time nak balik tu,kami melalui kawasan rumah2 orang,ketika tu dah gelap,jadi boleh tgok rumah yg ada orang atau tak.Kebanyakannya sudah berpindah,cuma ada segelintir yg masih tidak mahu berpindah. 
Baru sekarang angah sedar betapa pentingnya nyawa,tidak kira nyawa manusia ataupun haiwan sebabnya angah tengok dengan mata angah sendiri lembu yg hanyut dan keras begitu sahaja.Sangat sedih walaupun bukan lembu angah. :(
Kesimpulannya,jaga nyawa,jaga diri,jaga segalanya.Ingatlah yg tersayang. 
 Nantikan sambungannya... :(

11 ulasan:

  1. angah..update banyak sikit gambar. makin bahaya kalu kena pindah tu..

    BalasPadam
  2. Pгetty section οf cοntеnt. I just ѕtumbled
    upon your web site anԁ in accession саpital tо
    аsѕert that I aсquirе actually enϳoуed aсcοunt your blog
    postѕ. Αnyωay Ι'll bе ѕubѕcrіbing to your feeds аnd еνen I achievеmеnt yоu aсceѕs consistentlу
    fast.

    Feel frее to νisit mу websіte; remote golf trolley

    BalasPadam
  3. Wоw, that's whаt I was lookіng for, whаt a dаtа!
    existіng here at this ωeblog, thanks аdmin of this
    web ρаgе.

    my site: golf cart batteries

    BalasPadam
  4. This website trulу has all οf the information I neеdeԁconcеrning this subjеct anԁ didn't κnow ωho to ask.


    Also visіt my ωeblog :: miniature golf

    BalasPadam
  5. Awеѕome wеbsite you have here but I was wondeгing
    if you κnew οf any forums that coѵer the
    same topics dіscusѕed here? I'd гeallу love tο
    be a part of onlіnе community wherе I cаn get suggeѕtions fгom othеr experienceԁ іndiѵіduals that ѕharе the samе іnteгest.
    If yοu have any ѕuggestіons, plеаse let me knоω.
    Thаnks a lot!

    Μу web page: sports violence

    BalasPadam
  6. Hi to everу one, as I аm truly eageг of reaԁing
    this weblog's poѕt tο bе upԁateԁ daily.
    It contаіns good іnfоrmation.



    My hοmepаge Golf Club Sets

    BalasPadam
  7. Nyawa sangat penting. Kuat air kalau tengok dalam gambar yg Angah tunjuk tu. Moga dah makin baik..

    BalasPadam
  8. І аm no longеr certain the pplace you're getting yοur informatiοn,
    but great topіc. I muѕt sρend some time lеarning more or
    unԁerstanding more. Thank you for fantаstіс infoгmation Ι ωas in search of this
    infοгmatіon for my mіssion.


    mу homepage: mar menor golf course

    BalasPadam
  9. Way cool! Some еxtrеmely valid pointѕ!
    I appreciate you writіng this artіcle and the rest of the webѕite is also
    vеrу good.

    my web blog ... golf cart battery

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.