24 November 2013

Matang??


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Matang??Macam mana nak jadi matang??Sebenarnya ada ke petunjuk bahawa seseorang itu dah matang atau tak??Matang dari segi apa sebenarnya??
Kenapa angah nak berbicara tentang ini??Sebab ada kawan angah suruh ajar dia cara untuk jadi sematang-matangnya.Macam mana ek?Korang ada pendapat korang tak??Tentang menjadi matang dalam erti kata yang sebenar??
Kalau ada,mungkin korang boleh tinggalkan komen kat bawah ni.InsyaAllah angah akan tgok. :D
Sekian. 

6 ulasan:

  1. Matang bermaksud dari segi tingkah laku dan perbuatan mengikut garis panduan dalam alquran dan alhadis...Matang dari segi membuat keputusan, iaitu untuk kepentingan ummah, bukan kepentingan diri sendiri. Bersedia memikul tanggungjawab. Matang tidak kira dari segi umur dan lebih berbentuk tingkah laku dan pemikiran.

    BalasPadam
  2. Chot rasa matang xtrjadi dgn tiba2. Brgntung kpd individu tu berhadapan dgn situasi or keadaan yg kritikal. Org yg matang selalunya tak terpengaruh dgn emosi semasa dlm sesuatu tndakan.
    Mcm mne nk jd matang? Belajar dr pengalaman kot?

    BalasPadam
  3. seseorang itu akan matang dari segi pemikiran..

    BalasPadam
  4. bagi pendapat sayala kalau buat keputusan dengan befikir secara positif tanpa terburu-buru,memikirkan baik buruk tentang sesuatu perkara,bertindak sewajarnya jangan main sesuka hati..ini pendapat kita la hihi...

    BalasPadam
  5. matang?berfikir dulu sebelum melakukan dn berkata tentang sesuatu..

    BalasPadam
  6. Susah nak cakap pasal matang. Rasanya yg agak penting melalui pemikiran rasanya. Kalau punya peikiran yang matang, tindakan yang dibuat pun akan nampak kematangannya. :)

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.