5 Disember 2013

Ragam Kucing vs MANUSIA

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ni angah nak share gambar kucing,yang angah jumpa dan selongkar di FACEBOOK . Kenapa kucing??Sebab angah rasa dalam banyak2 binatang yang patut disayangi dan dibelai,kucing adalah binatanga yang sepatutnya dipilih.
Jadi,jom kita usha sikit gambar2 yang menarik ni. 



"Kasih sayang dalam keluarga,amat penting dan sangat diperlukan dalam rumah tangga supaya kita dapat hidup dalam suasana yang aman dan sejahtera. "


"Dalam mendalami kehidupan,kita hendaklah yakin dengan setiap apa yang kita lakukan selagi segalanya adalah tepat dan bersesuaian dengan keadaan sekarang."




"Bermusuh-musuhan adalah sesuatu yang sudah tidak relevan masa kini.Perbezaan antara kami tidak boleh dijadikan sebab untuk kami bergaduh."



"Kasih sayang antara ibu dan anak seperti kami adalah lebih berharga.Seringkali kami melihat manusia yang bersikap lebih teruk seperti kami.Sanggup membuang anaknya sendiri."


"Setiap orang mempunyai kelemahan dan kekuatannya tersendiri,seperti saya,apabila basah saya hanyalah seekor kucing yang hodoh dan kurus."

 Macam mana dengan gambar2 diatas?Menarik kan??Sesungguhnya angah rasa begitu sedih bila melihat manusia sanggup memperlakukan perkara yang tidak sepatutnya terhadap kucing. Apa salah mereka?Mereka hanyalah kucing biasa.Binatang.Yang comel.*tapi ada jugak yang tak comel.
Sama-sama fikirkan.Sekian. 







7 ulasan:

  1. alala comelnya..suka kucing duduk silang kaki tu ;)

    BalasPadam
  2. Gambar no 4 tu memang comeL btul la kucing tu.. hehehehe

    BalasPadam
  3. Rumah IM banyak kucing sekarang. Kucing2 ni jugak kadang2 dpt hiburkan hati dengan gelagat yg memacam. Hehe

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.