7 Februari 2013

TOP 5 TEMPAT PALING MISTERI DI MALAYSIA

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..okeylah...kita teruskan lagi dengan misteri tempat2 paling berhantu atau misteri yang terdapat di Malaysia..kenapa Malaysia? sebab negara kita la...haha..banyak misteri yg masih belum terungkai..so..sama2 lah kita tgok...cuma kalau takut nak baca time malam2...baca time siang..asalkan anda baca :)










1. HIGHLAND TOWERS : suatu masa dulu adalah kediaman mewah yang mana ramai org tinggal.1993,terjadi bangunan itu runtuh..dan menyebabkan puluhan nyawa yg meninggal..tapi yang MISTERI hanya sikit je mayat yg dijumpai...yang lain...sudah terkubur di situ.. :)







2.BANGLO MONA FANDEY : sebuah banglo yang pernah didiami oleh pasangan bomoh terkenal Malaysia.Mereka terlibat dalam kes pembunuhan yang paling MISTERI di Malaysia.klik sini klik sini utk lebih lanjut








3.KEMAYAN CITY :Sebuah kompleks membeli belah yang telah pun terbengkalai.Telah dipercayai bahawa yang mendiami kompleks tersebut adalah makhluk halus dan binatang-binatang kecil.MISTERI tercetus apabila dikhabarkan..terdapat keluarga daripada Singapura yg terjebak membeli belah disitu..dengan membawa pulang wang daun kering dan barang pembelian mereka hilang begitu saja.






4.LEBUHRAYA KARAK : sebuah lebuhraya yang menghubungkan kawasan barat Malaysia dengan timur.MISTERI tercetus apabila dikatakan terdapat VOLKSWAGEN kuning yang menghantui pemandu dikawasan tersebut,selain itu pelbagai kisah MISTERI lain yang menyebabkan korang mesti takkan ke kawsan itu. :)




5.VILLA NABILA : sebuah villa yang dikatakan berhatu..mempunyai banyak versi cerita
  • terdapat satu keluarga yang hidup mewah..kemudian apabila ibu dan ayahnya meninggal dunia,tinggallah NABILA dengan org gajinya...kemudian dikatakan org gajinya itu membunuh Nabila lalu mayatnya disimenkan di salah satu kawasan rumah itu.
  • NABILA mempunyai keluarga yg kaya raya..kemudian villa mereka dirompak oleh perompak..kemudian mereka semua dibunuh dengan sangat kejam..Banglo tersebut dibiarkan tanpa penghuni sehingga semak samun bermaharajalela..
  • Keluarga Nabila dirompak..kemudian Nabila dirogol dan mayatnya ditanam di dinding rumah itu.
  • keluarga Nabila merupakan keluarga yang hidup bahagia...tetapi malangnya bapanya mengamuk pada suatu hari..dan menembak kesemua ahli keluarga yang ada didalam rumah itu...sebelum membunuh diri sendiri..
banyak versi lagi..tetapi semua ini sangat MISTERI! :)


Sekian sahaja,terpulang kepada anda untuk membuat kesimpulan sendiri,yang paling penting kita sewajibnya berpegang teguh dengan ajaran ISLAM .Ingatlah bahawa semua ini hanyalah mainan SYAITAN...

assalamualaikum...

Read more ...

Hipokrit is not my way!!

Assalamualaikum dan selamat pagi semua!! Today angah nak buat entry lagi pasal nasihat2 ni..bukan apa sekadar untuk meningkatkan keyakinan diri sendiri je..haha...lagipun angah tgh jeles dgn member2 angah yg dapat pegi sekolah...angah? macam mana nak pegi..lesen pun xdak..haha..





Perlu ke jadi hipokrit?? rasanya tak perlu..lagipun semua orang tak suka org yg jenis macam ni...berlakon dan berpura2...apa faedah yang korang dapat? ish2..perbetulkan niat..jangan paksa diri,or seksa diri dengan buat benda2 macam tu..


Perlu ke benci membenci??rasnaya x bagus ttu..walaupun betapa ramai org benci kat kita (angah dah rasa!) tpi kita janganlah simpan dendam..walaupun sikit...lantak kat org tu la...kenapa dia bencikan kita? suka hati dia jugak la kan?cuma yg penting..kita tahu apa yg kita sedang lakukan.adalah tepat disisi agama...



Perlu ke saling dengki mendengki??Tak paayh la..kita sepatutnya bagi sokongan kepada org yang baru nak bertatih dalam apa jua bidang...tak kita blogging ke..atau apa saja..please..janganlah jatuhkan semangat yg ada..lagipun x semua org sempurna kan?So kita perlulah mencari kesempurnaan itu..dan yg paling penting..jangan la pulak sombong diri!



So,rasanya org yg dah boleh fikir2 masalah,fikir kehidupan..mesti faham dengan apa yg angah bebelkan?Bukan bebl cuma nasihat..sebab sekarang ni dah ramai org yang pelik2..sampaikan dah lupa apa yang sepatutnya dijadikan panduan hidup... :)

 
*lama x makan DOMINOS :)

sebenarnya korang nak tahu kenapa angah update entry awal2? sebab pentang nanti angah ada event yg kena pegi..sebab tu rasanya angah dah takkan bukak lappy sampai ke malam...melainkan angah balik awal...

sekian..assalamualaikum..



Read more ...