24 Mei 2013

DILEMA : MATRIKS ATAU DIPLOMA



Makcik : Anak awak dapat mana? Masuk mana?
Ayahku : Anak saya pegi Shah Alam..amik diploma.Matrik pun dia dapat jugak.Tapi dia dah nak pegi diploma.
Makcik : Eh? Bukan anak awak pandai ke?Masuk sekolah sains semua?? Patut amik matrik ja..macam anak makcik..masuk matrik jugak.
Ayahku : err....

Assalamualaikum dan salam sejahtera readers.. apa khabar?Alhamdulillah..hari ni angah masih lagi boleh nak update entry!! :D yer la..dalam sibuk2 nak bersiap2 ke SHAH ALAM :D
 

So apa yg angah nak ceritakan adalah pasal temubual antara seorang makcik dan ayah angah..dah baca kan kat atas tu??Ha tu la pasal..kononnya budak pandai hanya perlu ke MATRIKULASI...angah rasakan..
Masing2 ada pendapat masing2..maybe dah bukan matrik yg dia pilih.cuba bayangkan... Angah masuk matriks..belajar subjek2 sains..pastu amik ijazah..subjek Muzik....memanglah akan save tahun...dapat jimatkan masa..tapi rasanya baik tak payahlah..angah rasa baik amik diploma..sebab nanti dah ada Sijil Diploma tu..boleh la angah kerja :D
 So angah rasa..makcik....angah bukannya pandai pun..so sebab tu angah tak masuk matriks..ahha..buhung ja..angah masuk diploma sebab angah suka diploma..biarlah belajar berapa lama pun asalkan...angah tetap belajar kan?? betul tak makcik?? :D

So sekian..
 *MATRIK ATAU DIPLOMA..MASING2 ADA KELEBIHAN DAN KEKURANGANNYA TERSENDIRI!! :)
Read more ...