3 Ogos 2013

SAYA DIHINA +DIMAKI



Assalamualaikum dan salam sejahtera.Apa khabar readers?? Alhamdulillah angah still boleh update blog!o yeah!! Sekarang angah berada di rumah tercinta!! dengan sapa?? dengan family la!!!
Apa yg angah nak citer tentang KONFLIK dalam hidup angah!! ye..suatu benda yg dah jadi lama dari dulu lagi.Nampak macam seram kan?? Tapi sememangnya angah tak boleh hidup macam ni.


Apa yg angah cerita ialah betapa pandangan MANUSIA sangat2 pelik dan teruk!Even walaupun orang tu terpelajar dan sehebat mana pun.segalanya2 akan berlaku jugak.

Contoh paling hebat adalah SEKARANG. Apabila manusia2 diluar menganggap bahawa mengambil KOS DIPLOMA SENI MUZIK adalah sesuatu yg wasteless.Kalau bagi yg konon2 alim pulak.. bila kita masuk dalam bidang seni ni..kita akan masuk neraka!! Bagi golongan terpelajar pulak..diorang akan kata bahawa  " Apa hal kau amik muzik?? Takde bidang lain ke??"

Tapi apa yg angah nak tegaskan kat sini adalah bukan semua yg mengatakan sebegitu.Tak semua tetapi yg sedikit itu telah menyebabkan  persepsi angah lebih kepada semua!! Harap terasa!!

CUKUP KEJAM..bila ada orang kata sia2 bila amik bidang muzik nie!! MUZIK adalah satu cabang ilmu! Yg tu pon tak boleh faham??Teruk sangat kah bila seseorang itu bermain muzik?? Kalau macam tu,hapuskan la segala radio/TV/internet yg mempunyai unsur2 lagu.

CUKUP SAKIT HATI..bila ada orang yg konon2 alim yg kata ...amik bidang seni nie kita akan masuk neraka!! What?? Dah cukup ilmu sampai nak jadi org yg aturkan kemana arah tuju manusia ketika akhirat??Kalau camtu baguslah!! Serius angah sedih dgn orang macam ni.Sanggup memperlekehkan orang lain. Apa yg angah tau...MUZIK tu HARAM..kalau meLALAIkan...So selagi tak melalaikan rasanya oke je kan??

CUKUP KURANG AJAR..bila ada orang yg terpelajar + pandai mengatakan "apa kelas amik bidang muzik??" Adakah teruk sangat bidang muzik di mata korang?? Yg konon2 nak pegi OVERSEA tu??Ataupun teruk sangat DIPLOMA di mata korang yg tak perlu amik DIPLOMA dan terus ke DEGREE?? gud2 sepatutnya kena lebih bezakan lagi..macam golongan DIPLOMA tak layak pijak tanah ke..atau golongan DIPLOMA tak boleh makan nasi ke..kan bagus macam tu??

Apa yang angah nak bagitau adalah,tak perlulah menghina orang lain.Walaupun tak nampak macam perbuatan itu MENGHINA,tapi sedikit sebanyak akan terasa jugak. MUZIK mungkin akan jadi haram dekat angah kalau melalaikan..tapi angah rasa buat masa sekarang ni oke lagi.Angah boleh je pegi solat..baca QURAN semuanya.MASIH LAGI SEORANG MUSLIM!! Tak perlulah nak aturkan sapa masuk syurga atau sapa masuk neraka.Yg penting niat dalam hati masing2.

Kan dah kena dengar ceramah!! Angah bukan apa..sakit hati dengan orang sekeliling.Walaupun yg cakap2 macam ni hanya segelintir tapi angah rasa baik angah tak mention sapa2..senang skit hati ni.So semua orang beringat2 sebelum nak katakan sesuatu!!

Sekian. :)

*baru sampai rumah terus update blog. 
Read more ...