23 September 2013

SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE & MENANG HADIAH MISTERI!




Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat blogger semua. Kali ini Zam ingin menjemput anda untuk menyertai SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE dan di dalam masa yang sama anda juga berpeluang MEMENANGI SATU HADIAH MISTERI dari Zam! Insya Allah segmen ini mampu memberikan manfaat kepada setiap blog yang mengambil bahagian :)

Zam akan memasukkan blog peserta ke dalam bloglist khas Zam di sepanjang bulan Oktober, & di penghujung bulan Zam akan memilih salah seorang peserta untuk menerima sebuah hadiah misteri dengan menggunakan Random.Org.

Segmen ini akan berlangsung mulai 23 September sehingga 27 September (11.59pm).

Syarat-syaratnya:
  1. Masukkan blog ZAMANI ABE ke dalam bloglist di blog anda (Penting).
  2. FOLLOW blog ZAMANI ABE.
  3. LIKE Page Abe Za In Da Blog Di FACEBOOK .
  4. Sediakan entri dengan tajuk SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE & MENANG HADIAH MISTERI!  
  5. Copy kod di yang disediakan, paste kan di HTML entri anda, dan publish.
  6. Hantarkan link penyertaan anda di ruangan komen entri ini :)

  7. (kredit idea hasilkan segmen mudah dan pantas ini kepada Mialiana.Com)

Read more ...

PEMENANG MEGA GIVEAWAY BY DJH+ AHKAK GOJESS.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.Kali ni angah nak update PEMENANG MEGA GIVEAWAY BY DJH+ AHKAK GOJESS.
Pemenang bagi 10 pemenang random adalah... :) 

10 Pemenang RANDOM

  1.  Topup RM5  oleh EMI  18
  2.  Topup RM5  oleh EMI  7
  3.  Topup RM5  oleh GANZEII  54
  4.  Topup RM5  oleh GANZEII  71
  5.  Topup RM5  oleh YNA  40
  6.  Topup RM5  oleh YNA  35
  7.  Topup RM5  oleh YNA  23
  8.  Topup RM5  oleh ASWAN  10
  9.  Topup RM5  oleh ASWAN  61
  10.  Topup RM5  oleh HUNYIEDA  1

Untuk pemenang hadiah utama pula,pemenangnya adalah.


Tempat Pertama 
29 HADIAH WANG TUNAI RM50  oleh ATIE |TOPUP RM 5 + Baju Perempuan oleh DIEBA  | 1 tablet backrest holder oleh  www.nourain.com |1 bookmark oleh KATHY | 1brooch & 1 keychain hp OLEH MH3 |
Tempat kedua
50 1 Baju Lelaki 1 Baju Perempuan oleh EDORA | 1 card pen drive mozilla firefox 4GB - oleh  www.bundlebook2u.com | 1 bookmark  oleh KATHY | 1 brooch & 1 keychain hp OLEH MH3 |
Tempat ketiga
41 1 Baju Lelaki oleh EDORA | 1 bookmark oleh KATHY  | SHAWL oleh ATIE |
Tempat Keempat
30  1 bookmark oleh KATHY | HADIAH MISTERI oleh MAMA |
Tempat Kelima
 69 1 bookmark oleh KATHY | Topup RM5  oleh HUNYIEDA

Macam mana nak tahu korang nombor ke berapa?? Boleh ke entry SINI .Semua pemenang diminta untuk menghantar butiran2 apa yg korag menang kepada DJH di FANPAGE.Korang juga boleh berurusan terus dengan Sponsor2 itu.Walau bagaimanapun angah tetap akan inform kepada sponsor2 tentang kemenangan korang. :)

Sekian.
Read more ...

Soal Jawab Fanpage DJH : 1


Assalamualaikum dan salam sejahtera.So kali ni update tentang soal jawab di fanpage.Mulai sekarang,angah akan buat soal jawab di fanpage.Dan yg bestnya komen2 korang di fanpage akan disiarkan di entry ini. Best kan??
So korang boleh tengok la pandangan2 blogger di Malaysia tentang isu yg angah bangkitkan dalam fanpage DJH tempoh hari. 







Korang bersetuju tak dengan pandangan blogger2 ni??Korang ada pandangan sendiri?? Boleh komenkan di entry ini. :)

Sekian.

*Bagi angah sememangnya blog yg lambat loading mmg mintak maaf la..memang angah akan tutup,bukannya kejam tapi entahah.Tak larat menunggu ,baik bukak blog lain pulak.Kan??? 
Read more ...

Jenama Blackberry Hampir Diberi Nama "Strawberry"

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 
Diasaskan oleh seorang imigran Greek di bandar Waterloo, Kanada. Pengasas Research in Motion, Mike Lazaridis telah dilahirkan di Turki, pernah mereka sebuah alat rakaman dari Lego pada umur 4 (empat) tahun, membuat sebuah radio pada umur 5 (lima) tahun, dan pernah belajar di Universiti Waterloo, seperti yang dikutip Serupedia.
Dia memilih untuk berhenti daripada pengajiannya setelah memenangi kontrak bernilai 560 ribu US Dollar. Para perancang ekonomi pernah meramalkan bahwa sekumpulan pesaing besar akan menenggelamkan produk Blackberry dengan membanjiri pasaran dengan produk yang serupa. Namun hingga ke saat ini, tidak ada satu pun perusahaan seperti Nokia, Motorola atau bahkan Microsoft yang sanggup menjadi pesaing untuk Blackberry.
Kegemilangan jenama Blackbery adalah berdasarkan penampilannya yang sangat mesra pengguna dan para pengguna boleh saling berhubung antara satu sama lain tidak kira walau di manapun anda berada. Anda boleh kerap mengakses email (ketika ini Facebook, Blogging, dll). Sejak pelancarannya pada tahun 1999, Blackberry telah mempunyai lebih dari 8 juta pelanggan di seluruh dunia. Sejajar dengan peningkatan kemampuan layanan komunikasi selular, Blackberry pun turut sama meningkat. Dengan makin turunnya pembiayaan kos komunikasi, akhirnya Blackberry bagaikan menjadi sebuah fenomena di seluruh dunia.
Pada mulanya, Blackberry ingin di namakan POCKET LINK, iaitu sebuah nama yang multi fungsi namun membosankan. Kemudian, ia juga hampir-hampir di namakan sebagai STRAWBERRY, kerana produknya yang mirip dengan buah strawberry. Akhirnya, dengan perseutujuan semua pihak, ia dinamakan BLACKBERRY, iaitu sebuah nama yang akrab dan lebih cerdas.
Blackberry pada mulanya masuk ke pasaran buat pertama kali dengan memfokuskan pada layanan e-mail pantas. Pada awalnya, produk keluaran Blackberry hanya memiliki skrin jenis monokrom, tetapi sekarang semua modelnya sudah memiliki skrin layar berwarna.
Ketika ini, RIM juga menawarkan layanan email Blackberry untuk produk-produk bukan Blackberry seperti Palm Treo dan Nokia E61, melalui peranti lunak Blackberry Connect. 
Mengapa banyak orang yang meminati produk BlackBerry? Salah satunya adalah kepantasannya mengirim dan menerima email: sepantas mengirim dan menerima SMS. 
Blackberry kini bagaikan menjadi gajet yang wajib dimilki oleh para remaja yang ingin diakui kemodenannya. Setelah aplikasi Gossip Girl secara fenomena mempromosikan Blackberry, gajet ini telah dilabel oleh anak-anak muda sebagai lambang status kelas atas.





Pendapat angah : Angah pernah menggunakan blackberry.Mak angah pun merupakan pengguna Blackberry.
Read more ...