6 Oktober 2013

Dimaki atau memaki PEGAWAI??




Assalamualaikum dan salam sejahtera.Alhamdulillah hari ni angah mempunyai aktiviti dengan family.Angah dan parent ke Jabatan Pendaftaran Negara Daerah Kulim.Untuk apa??Untuk buat IC angah yg baru.
Kenapa dengan IC angah yg lama?? Well.. sekarang angah kan dan umur 18 tahun..so kena tukar la..IC yg lama tu muka masih kanak2..comel je..sekarang kena ubah la..sebab sekarang dah macho?? hehe. 


Apa yg angah nak cakap,kepada mereka yg merungut kononnya lambat la,apa la..cuba fikirkan tempat korang sebagai pegawai di kaunter tu.Pelbagai kerenah yg dia kena hadapi.Tadi angah dengar org belakang angah duk maki macam2 dekat pegawai2 tu.Kesian angah tgok. Cuba la fikir kalau kita di tempat diorang??

Cuba jadi manusia yg ada akal,bukan ada otak je. :P 

Read more ...

KEDAH DARUL AMAN




Assalamualaikum dan salam sejahtera.Alhamdulillah angah dah sampai rumah.Kenapa lambat sangat perjalanannya??Macam ni ceritanya,hari jumaat lepas je sembahyang jumaat parents angah dah sampai kat Kolej Jati.So angah pun kemas2 lah barang.Perjalanan diteruskan bukan ke Kedah..tapi ke KL.Sebab apa?? Sebab nak tidur dekat rumah maksu angah.

Esoknya angah dengan family nak balik,jadi kami kononnya nak singgah ke Putrajaya sebab dah lama nak pegi sana.Alhamdulillah selamat sampai Putrajaya petang sabtu pukul 1 petang.Lepas jalan2 kat situ kami pun bertolak ke Kedah Darul Aman.
Biasalahkan bila perjalanan yg terlampau panjang sampaikan rasa keboringan maka kita kenalah bergembira dengan cara tersendiri.So angah pun bukak laptop dalam perjalanan tu dan tgok semua filem yg ada dalam laptop ni.Heheh..best la pulak..tapi kesian dekat mak dgn abah angah seabb tk dapat tgok..hanya angah dengan adik angah je dapat tgok. 


Dan alhamdulillah akhirnya pukul 10.00 malam sampai jugak di rumah angah di negeri tercinta "KEDAH DARUL AMAN."So bolehlah angah update kembali blog angah yg usang seketika ni.Thats all.So lepas ni angah duduk kat rumah selama sebulan lebih.:)

Sekian.

Read more ...

JAMBATAN BOLEH MENYELAM


Assalamaualaikum dan salam sejahtera. 
Jambatan unik di Greece. Dua buah jambatan tenggelam timbul boleh ditemui di Corinth dan Isthmina. Ia terletak di hujungTerusan Corinth dan siap dibina pada tahun 1988. Untuk membenarkan laluan kapal jambatan ini akan tenggelam sedalam 8 meter. Kenapa ianya dibina sedemikian rupa? Kerana terusan ini hanya mempunyai 8 meter dalam dan 16 meter lebar. Tanpa struktur pada bahagian atas jambatan, kapal layar dapat melepasi jambatan ini tanpa risau berlakunya perlanggaran pada bahagian atas.





*Best kan kalau camni??
Read more ...