11 Oktober 2013

Aku Sombong Sangat!!



Assalamualaikum dan salam sejahtera.Hari ni nak berkongsi sikit tentang bersyukur.

Kadang2 angah tengok kan orang2 kaya yg mewah ni bila sembang dengan golongan pertengahan selalu akan cakap.. "Saya ni biasa2 je..tak kaya mana pun..setkat Mercedes dengan banglo 3 tingkat tu apalah sangat..saya ni golongan pertengahan je."
Apakah??
Dan adakah yg biasa2 macam angah ni golongan bawah lagi daripada golongan pertengahan??Bukan nak merendah diri cuma rasa macam satu kemuyskilan yg nyata.
Bila orang yg miskin pulak berkata.. "Saya ni miskin,nak makan pun ikut hari je.Pakaian semuanya sama je sepanjang tahun.Saya ni orang susah." Yang ni macam mana pulak?
Yg golongan mewah ni..suka je cakap tak mampu beli lah,,takde duit la..padahal..sangat2 mampu...terlebih mampu pun ada jugak.Kenapa nak cakap yg dia tu teruk jugak??Kononnya nak merendah diri.Tapi angah rasa yg orang2 macam angah ni lagi terasa teruk.Tak payah la nak merendah diri sampai tahap macam tu.
 
Cakap je la .."Alhamdulillah..rezeki dari Allah S.W.T." Kan senang??? Angah tak rasa kalau cakap macam tu menunjukkkan kita tu riak. 
Yg golongan bawah yg miskin tu pon..apa kata bersyukur dulu dengan apa yg kita ada??Cuba bandingkan dengan orang lain..masih ada yg susah..so apa yg kita kena buat adalah berusaha...berusaha untuk berubah..bukan dengan meminta duit dari orang lain..
Bukan nak tunjuk yg kita ni teruk sangat,tapi percayalah,dengan usaha mesti boleh berjaya.Sama juga dengan golongan mewah,dengan bersyukur dengan apa yg telah diberikan nescaya hidup lagi berkat,daripada menyakitkan hati orang lain.

SEKADAR PANDANGAN.
Sebenarnya semua ni pandangan angah,daripada apa yg angah nampak sekeliling angah.Semua macam ni,bukan nak kata angah ni perfect,tapi cubalah untuk mencari kesempurnaan itu.Angah pun teruk jugak.Angah tak cakap yg angah hebat,famous atau apa,cuma sama2 kita perbaiki diri. 
Read more ...

Love You Mr. Arrogant TV3



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Sinopsis Love You Mr. Arrogant TV3. 


Zaara Amirah mempunyai impian yang sama seperti impian gadis biasa, iaitu membina rumah tangga yang bahagia bersama insan yang dicintainya. Namun impiannya musnah sebaik saja dia terjerat di dalam perangkap lamaran paksa dari seorang jejaka yang asing dalam hidupnya, Zafriel Irham. Dek kerana ingin terlepas dari genggaman Sherry, menantu pilihan ibunya, Zafriel Irham memaksa Zaara Amirah menjadi isterinya dengan menjadikan sebuah janji sebagai modal.
Demi sebuah janji, Zaara Amirah reda menerima kehendak Ilahi. Biarpun tiada cinta, Zaara Amirah rela demi menjaga maruah diri dan keluarganya dari dipijak-pijak jejaka bongkak itu sewenang-wenangnya. Namun Zaara Amirah tidak menyangka, keputusannya itu membuatkan hidupnya kacau-bilau melayan karenah Zafriel Irham yang berhati kering dan tinggi egonya.
Berhadapan pula dengan Puan Sri Maryam, ibu mertuanya dan Sherry yang membenci dirinya, hidup Zaara Amirah tidak lagi aman. Kehadiran Hadry Hakimi, sepupu Zafriel Irham yang cuba merapatinya, mengeruhkan lagi keadaan. Keadaan bertambah parah apabila tanpa sedar, dia telah jatuh hati pada suaminya biarpun dia tidak dilayan seperti seorang wanita yang bergelar isteri.
Adakah kebahagiaan akan menjenguk hidup Zaara Amirah apabila dia sudah jatuh hati pada jejaka bongkak itu? Atau menunggu balasan jejaka itu ibarat bulan pada waktu malam menanti matahari menjelma pada waktu siang? Zaara Amirah terus menanti...
Pelakon Love You Mr. Arrogant. Azlee Khairi sebagai Zafriel Irham dan Zara Zya sebagai Zaara Amirah, Hanez Suraya, Keith Foo dan ramai lagi.

Lagu Tema/Lagu Latar Love You Mr. Arrogant
Tetap Menanti - Nomad

Tonton online di www.tonton.com.my - Love You Mr. Arrogan 

*Best ke citer ni?? Korang dah tengok??Angah belum lagi. :P 
Read more ...

"Ada pihak nak jatuhkan Aeril"- Wawa Zainal


`Ada pihak nak jatuhkan Aeril'


Pelakon, Wawa Zainal, seakan cuba mengubah perhatian orang ramai daripada dakwaan kononnya dirinya sudah bernikah dengan Aeril Zafrel serta memiliki anak lelaki berusia 44 hari dengan mengeluarkan kenyataan dia mengenali pihak tertentu yang cuba menjatuhkan aktor terbabit.

Bukan sekadar tidak menyentuh langsung soal dirinya dikatakan sudah bergelar isteri dan ibu, sebaliknya status dimuatkan di Twitter miliknya semalam menyatakan, dia bukan sekadar mengenali diri Aeril, malah orang yang sejak dulu mahu dia membenci lelaki itu.

Ahad lalu, akhbar sisipan B*POP menyiarkan artikel pendedahan kononnya Wawa, 22, sudah berkahwin dengan Aeril atau Suhairil Sunari, 27, dan memiliki anak kecil yang dilahirkan dengan nama Ahmad Fakharuddin Attar di sebuah pusat perubatan di ibu negara, 24 Ogos lalu.

Pasangan ini dikatakan mendaftarkan perkahwinan mereka di Pejabat Agama Islam Daerah Petaling, 4 Februari lalu.

Persoalan bakal terjawab

Wawa yang membintangi filem 99 Kali Rindu dan Budak Pailang bersama Aeril juga melayangkan status membayangkan dirinya bersedia untuk berkongsi mengenai perkara sebenar tidak lama lagi.

"Terima kasih kepada semua yang mendoakan kebahagiaan saya dan dia. Semua persoalan kalian akan terjawab dalam masa terdekat," tulis Wawa pada status Twitternya.

Semalam, Wawa turut mengutuskan mesej ringkas kepada HIP dengan mengatakan, dia mungkin akan mengadakan sidang akhbar pada minggu ini ataupun minggu depan.

Wawa atau Nur Hawa Zainal Abidin menerusi laman sosialnya juga mendakwa, kisah itu timbul kerana ada pihak tidak berpuas hati dan ingin melihat dia dan Aeril berantakan.

"Saya kenal Aeril Zafrel dan orang yang memang dari dulu mahu saya membenci padanya dan memang niat menjatuhkan dirinya. Semoga dia terus tabah sampai masanya," katanya.

Pelbagai reaksi peminat

Aeril menerusi akaun Twitternya berkongsi pendapat dengan Wawa dengan menyatakan, cerita pernikahan dan menimang cahaya mata itu seperti mahu menjatuhkan mereka.

Bagaimanapun, pelakon Aku Tak Bodoh ini sedikit pun tidak terkesan dengan cerita berkenaan kerana menurutnya, dia pernah melalui dugaan lebih besar.

"Ini cuma cebisan cubaan kerana sesungguhnya dugaan paling besar dalam hidup saya saat kehilangan ayah dan bonda. Sangat jelas niat `mereka' itu," tulis pelakon ini.

Berita kononnya pasangan ini sudah bernikah dan memiliki anak juga mendapat perhatian peminat yang kemudian mencoret pandangan mereka di laman sosial. Ketika sebahagiannya terkejut dengan cerita dibaca, sesetengahnya pula tidak percaya apabila menatap berita berkenaan.

Pada masa sama, ada peminat gembira dengan perkhabaran itu, malah berasakan kedua-duanya sesuai bergelar suami isteri.

Peminat dikenali sebagai Saffalina Yasmin umpamanya menulis: "Apa? Aeril Zafrel sudah berkahwin dengan Wawa Zainal dan mempunyai anak? Adakah ini satu jenaka?"

Ain Suhana pula berkata: "Aeril Zafril dan Wawa Zainal, kalau khabar angin itu betul, tiada apa yang perlu disembunyikan."

Seorang lagi peminat, Shafira Izzati, menulis: "Aeril Zafrel dan Wawa Zainal sudah bernikah? Yay, kedua-duanya kelihatan sangat comel bersama."

~ Berita Harian

 Sumber 

Read more ...

Ranking Alexa Blog DJH : 11.10.2013




Assalamualaikum dan salam sejahtera.Ini adalah ranking semasa Alexa Rank blog DJH.Alhamdulillah ranking semakin turun.Terima kasih kepada semua yg menyokong DJH selama ini.

Global Rank : 373,492

Malaysia Rank : 1,494

Klik SINI utk ranking Alexa sebelum ini.

Sekian.



Read more ...