15 November 2013

MLM 2013 : Sepahtu Beri Amaran Awal di MLM 2013


"Belum lagi bermula minggu pertama gelanggang Maharaja Lawak Mega 2013, kumpulan Sepahtu yang dianggotai oleh Jep, Shuib, dan Rahim sudah mula membuktikan mereka mempunyai ‘fanbase’ yang cukup kuat.
Mana tidaknya, menerusi undian terkini di lamanwww.maharajalawakmega.com.mymenunjukkan kumpulan Sepah mendahului 15 kumpulan yang lain dengan kelebihan 41 peratus undi. Ini diikuti oleh kumpulan Shiro dengan 13 peratus dan Jambu dengan 12 peratus serta kumpulan-kumpulan lain yang menerima undian bawah dari 10 peratus.Adakah ini menunjukkan kumpulan Sepahtu seperti memberi amaran kepada kumpulan yang lain bahawa mereka akan menjadi kumpulan pilihan untuk kekal konsisten menjejakkan kaki ke gelanggang akhir Maharaja Lawak Mega 2013 kelak? 
Sedia maklum, baru-baru ini Jep telah memenangi kategori Artis Lawak Lelaki Paling Popular menerusi Anugerah Lawak Warna dan terbaru dia turut berjaya membawa pulang wang tunai RM100,00 selepas berjaya bergelar juara di program Super Spontan 2013.Kemenangan sememangnya sudah dijangka dan berpihak kepada Jep sendiri selepas perwatakan serta idea lawak yang dibawa olehnya boleh diterima ramai dan menghiburkan. Tidak mustahil kumpulan Sepahtu kini sedang mendahului peratusan undian tertinggi berbanding 15 kumpulan yang lain." SUMBER
 Kehangatan Program Maharaja Lawak Mega 2013 semakin terasa apabila malam ini merupakan gelanggang pertamanya.Siapakah yg bakal menonjol pada malam ini??Sama-sama kita saksikannya.Lawak atau tak lawak! :D
 
Read more ...

Ranking Alexa Blog DJH 15.11.2013





Assalamulaikum dan salam sejahtera.
Angah rasa sedih dan gembira dalam masa yg sama.Sebab apa?Ranking ni ada yg naik dan ada yg turun.Siapa yg tak sedih kalau ranking semakin teruk?Hehe.Tapi tak perlu seidh sangat-sangat pun,sebab Alexa Rank memang macam tu.
Global Rank : 247,152

Malaysia Rank : 1,922


 Global Rank semakin bagus,manakala Malaysia Rank semakin teruk.Tapi angah rasa prestasi sekarang adalah dalam keadaan yg terbaik.Angah still boleh maintain kan ranking untuk berada di bawah 2000.InsyaAllah,angah akan improve lagi ranking.
Thanks kepada semua yg menyokong angah. 

Read more ...

Juri Profesional Maharaja Lawak Mega 2013


"Senarai 13 kumpulan Maharaja Lawak Mega 2013 telah pun diumumkan baru-baru ini termasuk tiga kumpulan dari kerusi panas MLM 2013 Jumaat minggu lalu. 16 kumpulan yang dimaksudkan iaitu Sepahtu, Shiro, Jambu, Wala, Nabil, Tulang, Zero, Osama, Boboi, SYJ, Mamu, Bocey, Gerak, SayWho, Comey dan Kucai.
Buat pertama kalinya edisi Maharaja Lawak menerima penyertaan paling ramai dan semestinya ianya bakal dinanti-nantikan peminat setia program komedi di saluran Melayu Astro ini. Lebih menarik edisi MLM 2013 adalah gabungan pelawak-pelawak baru dan lama membentuk kumpulan masing-masing untuk merebut gelaran juara MLM 2013 sekaligus membawa pulang wang tunai RM500,000.
Jika MLM 2012 menyaksikan nama-nama hebat dari tiga negara iaitu Malaysia, Singapura dan Indonesia menjadi tarikan para penonton, bagaimana pula dengan edisi 2013? Sedia maklum, Awie, Najib Ali, Lisa Surihani dan Wulan Guritno berjaya membuka mata para penonton kerana mereka bukan berlatarbelakangkan pelawak atau pun pelakon komedi untuk menilai persembahan para peserta.
Semuanya bakal terjawab di minggu pertama Maharajala Lawak Mega 2013 yang bakal bersiaran secara langsung dari Dewan MBSA, 15 November ini bermula jam 10 malam di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (135).
Maharaja Lawak Mega 2013 dihoskan oleh pelakon dan pengacara hebat iaitu Dato’ Ac Mizal." Sumber
Pendapat angah :
Tak sabar nak tgok malam ini.Siapa yg akan menonjol??Hehe.Angah masih tak tahu kumpulan mana yg jadi feveret angah kali ni,sebab semuanya nampak macam sama.Jom kita saksikan sama-sama!! :D 
 
Read more ...

Rangking Semasa Pengomen Tegar DJH 15.11.2013


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Pagi ni angah nak tunjuk ranking pengomen tegar untuk setakat hari ini.Alhamdulillah ada pelbagai perbezaan yg berlaku.Nampaknya ada beberapa kekeliruan disini.Takpa kita akan betulkan kembali. 
Untuk ranking pertama hingga 10 berlaku penindihan nama Akak Kathy Rbain mempunyai nama sekaligus menyebabkan jumlah komennya 117,ini bermakna Kathy Rbain mengungguli carta utk sekarang ini.Blogger Rokot Nuluhan mencatatkan peningkatan!Tahniah.

Untuk kalangan ini pula terdapat beberapa blogger yg baru masuk kalangan ini seperti ezyra daniel,awanflufy,Che Rosliza Che Mat.Manakala blogger Telinga Bulat mendaki carta.


Untuk kalangan ini pula,blogger Marou Apple Hijau jatuh mendadak daripada kedudukan ke 5 carta pada minggu lepas ke kedudukan 21.Manakala blogger yg kembali ke kalangan ini adalah blogger Deno.
  • Blogger yg baru masuk carta : Nasuha,Deno,Darma Marina a.k.a Rin,Wan Maruzen Wan Husain,Abbak.
  • Blogger yg terkeluar carta :Eraz Fadli,Siti Aisyah,Ain Eddihar,NURSHAKIRA ABDUL HALIM,Noe.
Terima Kasih kepada anda semua yg tak putus-putus menyokong BLOG DJH.InsyaAllah.Sememangnya tanpa anda sudah semestinya blog ini hilang serinya.
Klik Sini Untuk Ranking Sebelum
Read more ...