28 November 2013

Nasi Lemak + Roti Canai





Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Melazatkan atau tidak?

Anda lebih suka yang mana satu??Nasi Lemak atau roti canai??Jom kita pilih!! :D
Nampak macam sedap je,sampai rasa macam nak gigit-gigit je laptop ni.Haha

Dah lama rasanya angah tak makan nasi lemak yang mak angah buat.Tiba-tiba rasa rindu pulak dekat dia.Takpalah mungkin nanti bila angah dah balik ke kampung,mak angah akan buat maybe??Hehe. 
Sekian.


 

Read more ...

Kenapa saya sayang Malaysia??



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kenapa angah sayangkan negara Malaysia??Kenapa bukan Amerika Syarikat atau Jepun??
Malaysia adalah sebuah negara yang unik.Angah suka dengan negara yg unik.Selain tu,angah dilahirkan di sebuah negeri yang terletak di dalam Malaysia.
Ibu bapa angah adalah rakyat Malaysia.Manakala sudah 18 tahun angah berada di Malaysia,dan secara jujurnya angah rasa puas hati berada di Malaysia.
Jadi lepas ni,jangan tanya kenapa angah sayang Malaysia :D 
 
 



Read more ...

Penanggal!!!???




"Penanggal merupakan filem bercorak drama cinta seram dalam bentuk ‘period movie’ yang membariskan pelakon handalan seperti Umie Nazeera, Azri Iskandar, Normah Damanhuri, Fasha Sandha dan Zulkiflie Ariffin.
Penanggal juga merupakan sebuah filem yang boleh dikatakan unik apabila pengarahnya Ellie Suriaty telah menggabungkan tiga budaya yang berlatarkan tahun 1930-an.
“Saya rasakan, mengapa tidak jika saya gandingkan tiga budaya ini. Latar masa filem ini adalah di sekitar tahun 1930-an. Orang Arab sudah lama bertapak di sini, begitu juga orang Jawa yang datang ke Tanah Melayu.
“Menarik untuk saya selami dan meneroka budaya-budaya tersebut dalam filem ini,” ulas Ellie lagi yang juga menjelaskan bahawa  jalan cerita filem ini yang mempertemukan tiga budaya iaitu budaya Arab, Jawa dan Melayu.
Ini merupakan filem pertama arahan Ellie dan menjalani penggambaran pada bulan Disember 2011 sehingga Januari 2012." Sumber 

Jom ramai-ramai menonton filem seram ini.Sebenarnya dah lama angah tak tengok filem dekat panggung wayang.Hehe,bukannya tak nak tengok,cuma tak sempat,bizi dengan kesibukan harian :D
Penanggal 
Read more ...

Bukan Majlis Cukur Jambul, Tapi Aqiqah Dan Khatam Al-Quran


“Saya tak pernah mengeluarkan kenyataan untuk mengadakan majlis cukur jambul anak saya, jadi bila anda tanya bila majlis itu akan diadakan…saya tak tahu nak jawab apa.
“Sebelum ini pun keluarga saya tak pernah adakan majlis cukur jambul...Majlis tetap akan diadakan, tetapi majlis aqiqah bukan cukur jambul seperti yang didakwa,” kata Farid Kamil ketika ditanya mengenai majlis cukur jambul anaknya, Muhammad.
Farid ketika ditemui pada majlis Tontonan Akhir Jodoh Itu Milik Kita baru-baru ini memberitahu kepada pihak media dia beracadang untuk mengadakan majlis aqiqah anaknya serentak dengan majlis khatam Al-Quran oleh isterinya, Diana Danielle.
Bagaimanapun jelas Farid, dia masih belum mempunyai tarikh yang tepat untuk mengadakan majlis tersebut kerana Diana masih lagi dalam proses menghabiskan beberapa juzuk al-Quran."sumber
 Pendapat angah adalah.Bagus.Itu sahaja kit,tak reti nak ulas lebih lanjut.:D
 
 
 
Read more ...

Berpisah tidak gelisah



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bila cinta kerana Allah S.W.T,

Berpisah tidak gelisah,

Bertemu pasti tidak jemu,

Ukhuwah itu indah,

Bila bertemu dan berpisah hanya kerana Allah.S.W.T.

Sekian.

*Renung-renungkan,cuba kaitkan bukan hanya bercinta sesama manusia tetapi juga dalam jenis bercinta yang lain :D

Read more ...