30 Januari 2014

Para Pendosa : Ingatlah..



Assalamualaikum dan sejahtera.


"Para pendosa akan lebih berani apabila berhimpun bersama rakan seangkatan.Jiwa mereka terasa termotivasi untuk melakukan maksiat yang sama.Malahan,cerita tentang dosa yang dilakukan akan dikongsikan bersama , buat perencah kepada nafsu para pendengarnya."
Adakah anda tergolong dalam golongan tersebut??
Secara jujurnya angah katakan,angah pernah berada di tempat tersebut.Berasa hebat dan bangga apabila melakukan sesuatu yang dilarang.Itulah akibatnya apabila tiada ilmu.Apabila kehidupan telah diselubungi dosa,sememangnya akan menjadi sebegitu.
Angah mengaku,tetapi tak bermakna angah masih melakukannya.Apabila kita sedar akan dosa kita,lebih baik kita tinggalkan sahaja.Macam tu lah dalam kehidupan.Angah masih ingat ketika itu angah masih daif tentang hal-hal agama.Tapi alhamdulillah,angah dah sedar.
Berubah Ke Arah Yang Baik

Berubahlah ke arah yang baik.Nescaya hidup anda akan dirahmati dan diberkati.Kita kena pandai memilih kawan.Kitaa kena pandai berfikir dan pilih perkara yang betul.
Sekian. 
 *Jangan hukum seseorang berdasarkan masa lalunya.
 

 
 

5 ulasan:

  1. Emmm...kalau tak faham lagi apa yg di tulis tak tahu nak cakap apa...Manusia sekrg tak takut dosa...

    BalasPadam
  2. Bagus entri2 macam ni...Dalam 100% kejahatan orang itu, pasti 1% keburukan orang itu akan bertukar menjadi baik. Lama2 100% menjadi orang yang taubat :). Thanks for sharing

    BalasPadam
  3. Betul dan kita bukan siapa2 untuk menghukum. Pengakhiran seseorang kita tak tahu :)

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.