22 Februari 2014

Belum apa-apa lagi sudah pandai berlagak.


Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Dalam sesuatu bidang yang kita ceburi,nasihat angah,tak perlulah nak rasa sombong atau berlagak sekiranya kita mempunyai sesuatu ilmu yang lebih daripada orang lain.Tak perlu nak mendabik diri dan menganggap diri itu adalah benar-benar sempurna.
Kadang-kadang macam angah sendiri,di fakulti,ramai yang sangat pandai bermain alat muzik,sampaikan ada yang sudah menjadi artis,tetapi mereka masih merendah diri dan tidak meninggi diri.Ada jugak sesetengah tu,yang baru bermain alat muzik,tetapi perangainya yang berlagak,sudah mampu membuatkan orang lain rasa meluat dengannya.



Angah bukan nak salahkan sesiapa tapi sebagai seorang manusia yang sememangnya diberikan akal dan fikiran,cuba fikir,tak ke mana pun kalau berlagak tu.Rasanya lagi menambah bilangan orang yang membenci diri kita,ye lah.
Sama juga seperti dalam berblogging,ramai blogger yang famous dan pandai serta sudah berjaya.Tapi janganlah sampai berlagak dan tidak menjenguk blogger seperti angah ini.Angah masih perlukan blogger-blogger hebat untuk berjaya.
Akhir kata,berpijaklah di bumi yang nyata.Kadang-kadang tanah sendiri pun tak mampu nak terima kita,inikan pula langit yang dijunjung. 
 
 
 

10 ulasan:

  1. apalah yang dapat kalau kita berlagak nie kan...last last terkena diri sendiri jugak...

    BalasPadam
  2. kekadang nie ada sesetengang manusia bila suda mula femes mula la lupa diri..sabar je la

    BalasPadam
  3. alahai.. manusia biasalah bila kita dah ada sesuatu yg boleh dibanggakan walaupun sedikit.. mungkin ada secebis rasa nak berlagak dengan org lain..
    itulah yg org cakap.. jgn sesekali kita nih nak berlagak sbb kita nih hidup sementara ja.. time mati layanan semuanya sama.. bukan bergantung pada kebolehan kita ke ekkayaan tapi bergantung pada amalan kebaikan. XDD
    kalau awal muda remaja dah berlagak.. wallahhu'alam..sapalah kita nak menentukan hahaha XD
    semoga kita dijauhkan dari sifat takbur, berlagak, sombong.. aamiin...

    BalasPadam
  4. tiada apa yang perlu dibanggakan..biarlah jadi seperti padi, semakin berisi semakin tunduk..

    BalasPadam
  5. Apalah guna jika berlagak dan sombong, dunia hanya sementara

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.