17 April 2014

Dunia Kucing : Comel



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Dekat rumah angah,ada banyak sangat kucing.Jangan terkejut kalau angah katakan bahawa ada lebih dari 20 ekor kucing dekat rumah angah. Sebenarnya semua kucing ni bukannya angah bela.Cuma mereka hanya tinggal di rumah angah. Bila datang waktu malam,kucing-kucing ini ditinggalkan diluar.
Seronok bila tengok kucing-kucing ni gembira. Orang kata kalau kita buat baik dekat binatang,dia akan doakan untuk kita,betul tak?? Apa-apapun angah sayang kucing-kucing ni. Kenapa angah kata angah tak bela kucing-kucing ini? Sebab angah tak pernah mandikan diorang.Selain diorang akan tidur di luar pada wakktu malam.Cuma di waktu siang kucing-kucing ni akan tidur dalam rumah,sebab kat luar panas sangat. Bila datang waktu petang,diorang akan duduk kat pondok depan rumah angah,sambil bermain.


Kalau diikutkan sejak angah pindah ke Kulim pada tahun 2006,lebih 50 ekor kucing dah kami satu keluarga jaga. Ada yang mati kena langgar,ada yang kena penyakit.Dan yang paling sedih,ada orang curi,at last dapat tahu kucing tu dah dibuat makanan orang Myanmar.
Apa-apapun lebih baik angah layan dan belai kucing-kucing ini daripada membelai dan melayan seorang perempuan yang bukan mahram.Itu lagilah HARAM.
Sekian. 


4 ulasan:

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.