15 April 2014

Habiskan Baucar BB1M




Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Baucar yang angah dapat adalah sebanyak RM250. Sebagai seorang pelajar muzik,bagi angah baucar buku tak bermakna sangat,sebab angah bukannya perlukan buku,tetapi angah perlukan alat muzik. Setakat ini angah tak mampu lagi nak beli alat muzik yg angah nak sebab harganya menjangkau ribuan ringgit.
Berbalik ke cerita asal,baucar yang angah dapat,angah gunakan RM50 yang pertama dengan membeli buku cerita hantu. Angah beli time angah dengan kawan2 angah yang lain hangout ke Putrajaya
Baucar yang selebihnya angah simpan sampailah cuti semester. Dan beberapa hari yang lalu,angah dah berikan baucar kepada adik-adik angah untuk guna dan beli barang-barang mereka seperti alat tulis,buku latihan,buku rujukan.
Bila adik-adik angah beli,kira-kira balik semuanya tak cukup RM200,jadi angah kena tambah buku-buku lain pulak.Jadi angah dapat pilih dua lagi buku untuk masuk dalam koleksi angah.


5 Gelombang Pembawa Bencana Yakjuj Makjuj


Asrama 


Kacau


Misteri Koyaknya Baju Nabi Yusuf A.S


Misteri Dunia : Rahsia Di Sebalik Rahsia

Gambar-gambar diatas adalah buku-buku yang menjadi koleksi buku angah sehingga kini. Kalau dilihat dari pada genre buku,angah sememangnya seorang yang sangat sukakan buku yang bergenre seram dan misteri. Kalau novel,angah suka baca novel hasil tulisan Ramlee Awang Murshid ,sebab novelnya bergenre thriller.
Jadi,kesimpulannya, memberi baucar kepada keluarga sendiri adalah lebih baik daripada membeli sesuatu yang tidak bermakna. 

5 ulasan:

  1. salam. bagus beli buku macam ni kan ..dapat jugak ilmu :)

    btw menabung michelin dan digi kat sini :)

    BalasPadam
  2. semoga enjoy dengan aktiviti readings yer adik... *_^

    BalasPadam
  3. btl tu angah baik digunakan dgn sebaiknya

    BalasPadam
  4. salam, menarik buku-buku, semoga rajin menimba ilmu ye

    BalasPadam
  5. ramai yang beli novel fixi asrama tu..dlu dah baca sinopsis dia mcm best jugak tp takde duit nak beli so skrg boleh la guna baucer nanti heehe

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.