17 April 2014

Rojak Buah : Sakit Perut atau Berkhasiat?




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Seronok rasanya bila ketika petang,dapat makan ROJAK BUAH bersama keluarga. Apa yang angh nak sampaikan adalah makan bersama family di waktu petang. Kalau berkelah macam tu,mesti best. 
Tapi sekarang macam susah nak kumpul satu keluarga.Sebab akak angah ada dekat Kuala Lumpur,adik angah seorang tinggal di asrama. Jadi tinggallah kami berempat. Bila kakak angah balik Kulim,angah pulak ada kat Shah Alam. Nampaknya hanya hari raya sahajalah masanya untuk kami semua berkumpul bersama. 






Apa yang angah suka tentang Rojak adalah kuahnya. Kalau kuahnya tak sedap,maka rojaknya tak sedap. Selalunya buah yang angah suka adalah buah jambu. Ubi sengkuang dengan nenas.Yang angah kurang suka adalah timun. Hehe.
Mak cik yang jual rojak berdekatan rumah angah selalu letak timun banyak-banyak dalam rojak yang dia jual. Kadang-kadang dia potong timun dalam saiz besar,buah-buahan lain pulak potong kecil-kecil.Mungkin buah-buahan dia tak cukup kut.*Bersangka Baik 




Anda suka rojak? Angah suka,tapi tak boleh makan selalu,sebab nanti sakit perut.Jadi kena banyakkan makan makanan berkhasiat :D


13 ulasan:

  1. makan sedap pastu sakit perut...hehehe

    BalasPadam
  2. Biasa penjual suka letak timun banyak2. Di tempat saya pun sama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la pasal.. mungkin sebab TIMUN punya stok ada banyak kut :D

      Padam
  3. Baru dua hari lepas kakak pun buat rojak. Tapi kakak suka timun. Kakak letak mangga muda, timun, sengkuang, letak juga tauhu, kangkong dan taugeh. Nenas kakak tak ada lupa beli hihi... sedap makan sampai malam tu kakak sakit perut:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye ke,wah... tapi yang tak bestnya bila sakit perut kan?? :D

      Padam
  4. Saya suke sgt2 dgn rojak. hehe :)

    BalasPadam
  5. sedap tu ..^_^ lepas tu sebu perut

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.