13 Mei 2014

11 Tabiat Lelaki Malas



11 Tabiat Lelaki Malas

  1. Tidak mencuci pakaian.
  2. Tidak mengemas rumah.
  3. Tidak membasuh pinggan.
  4. Tidak menggosok baju.
  5. Tidak bercukur.
  6. Rambut kusut.
  7. Tidak datang ke Pejabat/Kuliah.
  8. Tidak mencuci kenderaan.
  9. Tidak menjaga penampilan diri.
  10. Tidak suka membaca.
  11. Tidak bangun awal pagi. 
Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Angah terjumpa gambar ini ketika sedang berseronok di Twitter. 11 tabiat lelaki yang malas? Wahai lelaki sekalian adakah anda malas? Atau wahai wanita d luar sana,adakah suami,boyfriend,tunang,anak anda malas? 
Bagi angah lah kan,angah sendiri tak masuk kut dalam senarai lelaki yang malas,sebab apa? Semuanya angah tak buat pun .
Kadang-kadang ada je perempuan yang lagi malas daripada lelaki kan? Dan yang paling ohsome lagi adalah apabila suami isteri dan anak sama-sama malas.Macam manalah keadaan rumah keluarga tu nanti?
Angah bersyukur sebab dapat ibu bapa yang mengajar anak supaya jangan malas. Ditambah lagi dengan angah pernah tinggal di asrama selama 5 tahun dan sekarang juga masih lagi berada di kolej ,jadi angah rasa sifat malas masih belum mampu melawan sifat rajin.
Membaca? Angah rajin membaca,kadang-kadang angah akan membaca artikel yang menarik dalam akhbar,akhbar online dan juga majalah. Jadi,secara totalnya angah bukanlah seorang yang tidak suka membaca.
Bangun awal pagi? Sememangnya mmg susah untuk angah bangun tiap pagi,selepas dah solat subuh,angah akan tidur balik. Huhu,tapi kalau time ada kelas,mungkin angah akan siap awal,sebab angah tak suka bila bersiap dalam keadaan kelamkabut,pasti akan ada barang yang tertinggal.
Bagaimana dengan anda pula?? 
 
 
 
 
 

8 ulasan:

  1. hanya senarai 3 terakhir yang tidak tepat buat saya. Yang lain tu hehehe..
    malu plak nak cakap..

    BalasPadam
  2. tidak suka membaca tu aq setuju..yang lain..setakat yang aku kenal kaan2 laki nie..merka agak rajin mengurus diri lah..huhu

    BalasPadam
  3. lelaki jangan malas :)

    Singgah dari Blog kak Mia..jemput singgah ke blog
    http://www.azhafizah.com/

    BalasPadam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.