13 Mei 2014

"Now,do you understand?"



Grab a plate and throw it on the ground.
Ok done.
Did it break?
Yes.
Now say sorry to it.
Sorry.
Did it go back to the way it was before?
No.
Now,do you understand?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pernahkah anda mengalami keadaan yang sama seperti di atas? Pernah? Angah pernah alaminya,apabila ada seseorang dah melakukan sesuatu kejahatan yang paling dahsyat terhadap angah,dan bila dah terkantoi,dia minta maaf,dan selepas itu dia kata "Sedangkan nabi pun ampunkan ummat,inikan pula kita kan??."
 Angah pun kata balik kat dia, " Aku bukannya nabi,dan hang bukannya ummat aku." Ingat senang-senang je macam tu,bila dah minta maaf segala-galanya dah berakhir??Dah rasa macam semuanya dah kembali aman? Think people.
Memanglah,bila kita dah minta maaf,sebab memaafkan adalah yang terbaik,tapi bagi angah sendiri,walaupun angah dah maafkan tetapi perkara yang dia buat,belum mampu untuk hilang dari fikiran angah. Mungkin kena tunggu lagi bertahun-tahun baru angah boleh lupa..
Think People.. 
 


5 ulasan:

  1. Memaafkan tak semestinya melupakan apa yg telah berlaku ..
    Bila kita dah maafkan dia kdg2 kita ingat lg dan sentiasa beringat akan benda yg dia dah buat kat kita huhuhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul2.. itu yg angah nak nyatakan di sini :D

      Padam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.