12 Jun 2014

Nak cemerlang?



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kadang-kadang angah selalu tengok kawan-kawan angah sendiri,apabila berbicara,mereka inginkan kecemerlangan,kononnya mahu dapatkan result yang terbaik untuk semester kali ini. Bagi angah itu merupakan sesuatu yang bagus dan wajar diberikan pujian.
Tetapi yang tidak bagusnya adalah apabila mereka tidak menunjukkan sebarang usaha untuk menjadi seorang yang lebih baik berbanding sebelum. Mungkin mereka ingat bahawa KECEMERLANGAN akan jatuh bersama dengan hujan di waktu musim yang panas ini.
Sangat menyedihkan,kemungkinan di awal semester,semuanya merasakan bahawa masih banyak masa lagi,dan kononnya inilah masanya untuk kita enjoy kan diri.
Sekian. 
 
 

4 ulasan:

  1. em .hangat - hangat tahi ayam ..

    BalasPadam
  2. Salam Angah ...Kita ni kalau nak jadi CEMERLANG bukan cakap kosong jer kena BERUSAHA SEHABISS BAIK ..Kalau setakat hangat2 tahi ayam tak kemana la kita ..Untuk Angah Kak Lya doakan Angah terus Cemerlang dalam pelajarna ..Go go go Angah...

    BalasPadam
  3. Begitu juga kebiasaannya kedengaran di mana-mana, seruan kepada kecemerlangan oleh ketua-ketua tp tdk diiringi dgn sokongan dan bantuan yg sepatutnya. Sekadar seruan dan kata2 nasihat yg kedengaran hebat..

    BalasPadam
  4. Kecemerlangan bermula dari awal. Bukan tengah2. Ehk? Ape ana merapu ni. Haha

    BalasPadam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.