25 November 2014

Pelari Berkasut Tumit Tinggi Terpantas Dunia

Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Pernahkah anda dengar bahawa kalau berlari dengan memakai kasut tumit tinggi boleh menjadi pelari terpantas?
Kali ini angah nak kongsikan dengan anda tentang satu rekod dunia yang menarik yang telah dipecahkan oleh seorang wanita. Rekod kali ini ialah berkenaan Pelari Terpantas 100 meter dengan memakai kasut tumit tinggi. 
Maklumat dari lama web tersebut :-

Running in high heels has the potential of leaving you with a broken shoe. However, a woman from Germany has avoided the 'unthinkable' and broken a world record instead. Julia Plecher, from Ruckersdorf, has run 100 metres in 14.531 seconds, wearing shiny golden heels. She has raced into the Guinness World Records and has been included in its 2014 book. 

Julia has a history of running in heels. She took part in a 'stiletto race' in Berlin back in 2009, and despite the rule being a seven centimetre heel, she chose an 8.5 cm one. She ended up winning the race.
 

Julia has previously said the key to not falling over is unsurprisingly now the show is made.
 

"You need shoes which ideally are closed in the front because you run on the front part of the foot. You have to be careful not to slip out. I think sandals would not be too appropriate," Plecher said. Report by Ashley Fudge.

Mari Kita lihat videonya :-



Apa yang angah selalu lihat,kalau wanita yang berkasut tumit tinggi hanya akan berlari untuk mengajar kekasih atau suami yang curang sahaja. Tu pon kalau-kalau di shooping kompleks atau tempat-tempat awam.

Sekian. 

6 ulasan:

  1. Rahsianya mudah saja. Jika anda seorang yang biasa berjalan terjengket-jengket semasa kecil, anda boleh menjadi pelari yang pantas juga. Orang yang memiliki kaki leper akan berjalan serta berlari dengan lambat. Sebab itu, jika tentera hendak merekrut anggota, mereka akan lihat bentuk tapak kaki calon.

    BalasPadam
  2. pergh...hebat2..kalau jatuh tuh..heshh..kecian jgk.haha

    BalasPadam
  3. Ada jugak mcm ni rupanya. Bukan mudaahhh..

    BalasPadam
  4. Hahaha lawak. Berjalan seharian dengan kasut tumit tinggi pun da tak larat, ini kan berlari T.T

    BalasPadam
  5. Julia ?? hehehe cam nama kiat la hahaha..........

    BalasPadam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.