11 Disember 2014

"Pakai Tudung Tak Boleh Kerja!"





Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kes yang sudah sememangnya menjadi sebutan sejak dahulu lagi. Di negara kita ada pekerjaan yang tidak boleh pekerjanya memakai tudung. Mengapakah? Mungkin dikatakan kolot atau apa?? Mengapakah perlu adanya diskriminasi seperti ini di sebuah negara ISLAM??
Sila Jawab. 

7 ulasan:

  1. Ntah la ..Tak tahu nak cakap apa..Negara Islam tapi tak boleh pulak pakai tudung kalau nak kerja kat sesebuah tempat..Pelik betul la...Undang2 manusia ni pelbagai ragam..

    BalasPadam
  2. Mereka yang kolot sebenarnya ... diskriminasi pure and simple.

    BalasPadam
  3. teruknya!! nama je negara Islam..malu betul dkt negara yang bkn islam yang jauh lebih baik..

    BalasPadam
  4. tak boleh pakai tudung tayah kerja kat situ...banyak lagi tempat lain.....

    BalasPadam
  5. oh my... kenapalah dekat negara sendiri mesti mcm ni..

    TT^TT

    ada kaitan ke nak kena without hijab utk buat kerja tuh? kan?

    erm... I hope she get the part job she want btw XD and just ignore org yg taknak amik dia kerja :3

    BalasPadam
  6. Kat Tawau dulu pun tak boleh bertudung bila kerja kat mall. Tapi alhamdulillah bila balik baru² ni,ada sudah staf yg bertudung. Bererti undang² lama dah di mansuhkan. Syukurlah..

    BalasPadam

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.