5 Februari 2014

Sesuatu yang berbeza


Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Mencari redha dalam kegelapan,
Manusia dikendong tuhan dicicirkan,
Hilang arah tanpa mencari,
Hati dibuang keseronokan ditelan.

Kawan tergelak ramai bersama,
Kawan minum kopi ramai bersama,
Kawan luahan perasaan ramai bersama,
Kawan berjemaah ramai bersama ?

Saya bukan pemilik blog,Tapi kawan bejemaah pemilik blog ini. a.k.a angah.
A.H 
http://www.diarijejakahangat.com/

Read more ...

Anda BODOH SOMBONG!!


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Berkenalan dengan seseorang yang pelik dan sangat sombong.Setiap apa yang dikatakan pasti dia akan membidas walaupun perkara yang diucap adalah benar.
Adakah itu kawan?Atau itu musuh dalam selimut.
Setiap apa yang kita katakan pasti akan dilawannya,seolah-olah dia sahaja yang betul.Dia sahaja yang tahu segala-galanya. Bila datang time bercakap tentang ketuhanan,mula terdiam.
Ingatlah bahawa bukan semua orang menyukai anda.Memang di depan anda,tiada siapa yang pernah mengutuk anda atau bercakap buruk tentang anda.Tetapi dibelakang anda,siapa tahu?
Meluat!!

Bila setiap kali perjumpaan atau beramai-ramai,awaklah satu-satunya kononnya orang yang bijak berkata,tapi bila difikirkan kembali semuanya hanyalah palsu belaka.
Kononnya awak berfikir awaklah orang paling berkuasa untuk bercakap besar di depan manusia-manusia lain.Kononnya segala patah perkataan anda adalah benar dan diakui oleh hakim mahkamah besar Malaysia.
Menganjing??

Perbuatan yang kononnya awak anggap paling mulia adalah sudah semestinya perbuatan paling biadap pernah saya lihat.Kononnya memerli orang,tetapi tahap pemerliaan anda terlalu melampaui batas,sehingga mengganggu kehidupan manusia lain yang  anda kacau.
Sekian

*Gambar diatas tiada kaitan dengan yang hidup dan yg mati. 

Read more ...