14 Mei 2014

Gempar!!! : Harith Iskander Mohon Maaf Isu Status Hukum Hudud



Kecoh Khamis minggu lalu apabila pelawak dan pelakon iaitu Harith Iskander dikritik hebat selepas memuat naik status mempersendakan hukum Hudud di laman Twitter miliknya
Ketika dihubungi pihak Astro Gempak, Harith menjelaskan dia tidak berniat untuk mempersendakan hukum Islam itu lebih-lebih lagi status tersebut disalah ertikan ramai pihak.
“Ya ramai yang marah dengan saya kerana status tersebut. Saya mohon maaf jika status tersebut mengguris hati sesetengah pihak. Sejujurnya saya tidak berniat untuk mempermainkan agama sendiri.
“Saya harap isu ini tidak lagi diperbesarkan kerana ianya hanya perkara kecil. Mungkin apa yang cuba saya sampaikan disalah ertikan sesetengah pihak,” jelas Harith ketika dihubungi Astro Gempak.
Dalam pada itu Harith menafikan status tersebut ditujukan kepada individu tertentu.
“Sejujurnya status tersebut tidak ditujukan kepada mana-mana pihak atau individu tertentu. Mungkin pandangan saya berbeza dengan orang lain.
“Macam saya cakap apa yang saya sampaikan mungkin apa yang orang lain baca disalah ertikan.
“Apa yang saya dapat lihat ramai yang marah dah bertindak terus tidak lagi jadi pengikut akaun Twitter saya.
“Saya tidak terkilan jika perkara tersebut berlaku kerana mereka ada hak untuk berbuat demikian,” tambah Harith lagi mengakhiri perbualan.

 Sumber : AstroGempak

Bagi angah sendiri,hukum hudud tu hukum dari Allah S.W.T. Jadi kalau kita tolak,bermakna kita tolak Allah kan?? Ke cmna? Angah pun tak tahu macam mana.. :'(
Read more ...

Katil yang diidamkan...


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


"Masih ingatkah lagi ketika anda sedang tidur di ranjang,tetapi terasa tidak selesa.Pusing kiri,anda pusing ke kanan pula,alih-alih anda tidak dapat tidur yang selesa. Ada juga yang sedang melakukan aktiviti suami isteri,tetapi aktiviti terhenti kerana katil yang tidak selesa."
Amboi,ayat intro? Hehe,cuba bayangkan kalau anda benar-benar mengalamai masalah yang sama? Mesti susah kan? Macam angah sendiri,dengan tilam katil yang keras kematu,ditambah pula suasana bilik yang suram. Memang menyeramkan. Bila kita goyang atau pusing badan sikit,keluar bunyi yang entah apa-apa.
krekkk.. krukkk...nyehhhh

Disangkakan apalah bunyi itu,dalam kepala otak sudah terfikir mungkinkah selepas ini adalah adegan tangan muncul dari bawah katil? Rupanya sebab katil yang dah usang dan hanya tunggu beberapa saat lagi nak runtuh.Terus anda terfikir... kena beli katil baru ni..
Di bawah ini angah tampilkan beberapa katil dan suasana menarik untuk anda berehat dan bersantai di waktu malam,mahupun melakukan aktiviti suami isteri. 

Mesti best,dapat berehat di tepi laut,tapi kalau hujan macam mana pulak? Habis lencun..


Wow,bilik tidur yang menarik akuarium kah itu? Hehe,tengah nyenyak tidur,muncul satu lembaga empat segi di atas permukaan akuarium tu,rupa-rupanya Spngebob Squarepants.

Tidur bagaikan burung di sarangnya.. menarik sangat. Nanti datanglah ibu burung membawa cacing untuk dibuat sarapan pagi..


Sangat menarik,bila dapat tidur bersama seseorang yang disayangi,di tempat yang romantik.Bila bukak mata,ombak besar sedang datang,habislah...

Macam mana? Anda berminat? Kalau angah sendiri,angah rasa better katil sekarang sebabnya angah tak mampu lagi nak beli bilik tidur yang penuh dengan benda-benda pelik macam ni. In shaa Allah nanti kalau angah mampu,angah nak beli katil yang boleh terapung. Ada ke? Hehe 

Read more ...

Ranking Semasa Pengomen Tegar DJH : 14.5.2014


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Hari ini angah nak update ranking semasa pengomen tegar blog DJH. Alhamdulillah..Ada peningkatan dalam jumlah komen daripada rakan-rakan blogger. Apa yang angah dapat jelaskan adalah,angah sekarang ini sedang berusaha untuk kembali aktif seperti tahun lepas. Ketika angah aktif dan rancak berblogging.
Alhamdulillah,sokongan dan dorongan anda membuatkan angah rasa lebih bersemangat untuk update blog. Terima Kasih rakan-rakan.. 


Di tempat pertama masih unggul di tangga teratas ialah blogger Muhammad Khairuddin Lim,dan diikuti rapat oleh blogger Kathy R'bain. Manakala seterusnya ialah blogger Norhasniza Khalid,Asha Lya,Farah Waheda Wahid,Wafi Remli,Wan Maruzen Wan Husain,Fxrizxx exo,Akif Imtiyaz dan juga Syira Lokman.

Carta seterusnya diikuti dengan blogger Kisah Si Dairy. Blogger seterusnya ialah Sukma Haron,Cik Itah,Jia Rizaira,Mohd Selim Zainal,Zulhilmi Tempoyak,Cikla Shahril,Ian Faizal,Jazz Lover dan Mar Mansor.
Blogger yang baru masuk carta : Jazz Lover,Ian Faizal,Zulhilmi Tempoyak,Mohd Selim Zainal,Fxrizxx exo,Akif Imtiyaz
Blogger yang terkeluar carta : Nurfaezah Abdullah,PakcikLie,AyuInsyirah,Karimah Zulkafli,Normie Nieza
 Terima kasih diucapkan kepada semua blogger yang sudi memberikan komen yang bernas di setiap entry yang angah hasilkan. Tak lupa juga,terima kasih kerana membuatkan angah lebih bersemangat untuk berblogging...
Sekian. 
Read more ...

Keyword DJH 13.5.2014




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

biodata azhar af,kawan makan kawan,kucing comel,syiah,semesra raub,bangunan kulim,bangunan usang di kulim,biodata faizul af 2013,diari penuh peserta af 2013,7 golongan yang mendapat naungan.
Di atas adalah antara keyword pencarian tertinggi yang pembaca cari di blog DJH. Tak sangka keyword Akademi Fantasia 2013 masih melekat lagi,sedangkan sekarang dah tahun 2014 pun.
Alhamdulillah,keyword Kulim juga tersenarai. Kalau anda nak tahu,angah tinggal di Kulim,Kedah,mungkin orang nak tahu tentang Kulim. Tak apa,angah akan tulis lagi tentang Kulim.
Semesra,Raub tu apa pulak? Itu adalah Sekolah Menengah Sains Raub yang kini dikenali dengan nama Sekolah Menengah Sains Tengku Abdullah ( Semesta).
Apa-apa pun angah nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang still menyokong DJH sehingga ke hari ini. :D
Sekian. 

Read more ...

Wordless Wednesday 29 : Denda RM 500.00




Typical Malaysian.

Anda bagaimana?

Read more ...

Wordless Wednesday 28 : Orang Yang Gagal




Rahsia Orang Yang Gagal.

Anda bagaimana?

Read more ...