28 Mei 2014

Widget Baru di Blog DJH



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kalau korang sedar atau tidak,di blog DJH ada satu widget baru iaitu widget Pengomen Tegar. Sebenarnya suatu masa yang dahulu,angah dah pernah letak dah widget ni dalam blog,tapi angah terpaksa buang,sebab widgete tu memberatkan blog angah.
Sekarang pulak,angah letak widget yang baru tapi tetap pengomen tegar jugak. Untuk pengtahuan semua lagi,nombor komen yg diletakkan di situ adalah dalam jangka masa sebulan. Jadi kita boleh tahu siapakah Pengomen Tegar untuk setiap bulan berdasarkan senarai itu.
Selain itu,untuk 5 Pengomen Tegar yang teratas,anda akan dimasukkan ke dalam blosglist yang berikutnya. Jadi bermakna,tak sia-sia anda komen di blog DJH.
Sekian. 

Persoalannya : Blog angah loading oke tak? Blog angah berat tak?
 
 

Read more ...

Wordless Wednesday 34 : Rahsia Orang GAGAL



Rahsia Orang Gagal

Read more ...

Babi : Apa itu Khinzir?


Assalamualaikum dan salam sejahtera.




Babi atau khinzir  ialah sejenis haiwan mamalia ungulata yang bermuncung panjang dan berhidung leper. Babi adalah omnivor, yang bererti mereka memakan daging dan tumbuh-tumbuhan. Selain itu, babi dianggap salah satu mamalia yang paling pintar, dan dilaporkan lebih pintar dan mudah dipelihara dibandingkan dengan anjing dan kucing.

Babi digelar haiwan yang kotor dalam al-Quran dan haram dimakan oleh umat Islam.

Katakanlah (wahai Muhammad): Aku tidak dapati dalam apa yang telah diwahyukan kepadaku, sesuatu yang diharamkan bagi orang yang hendak memakannya melainkan kalau benda itu bangkai atau darah yang mengalir atau daging babi kerana sesungguhnya ia adalah kotor atau sesuatu yang dilakukan secara fasik, iaitu binatang yang disembelih atas nama yang lain dari Allah. Kemudian sesiapa yang terpaksa (memakannya kerana darurat) sedang dia tidak mengingininya dan tidak melampaui batas, maka sesungguhnya Tuhan mu Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Terjemahan Al-Quran Surah:6.Al-An'am Ayat 145)

Di dalam Bahasa Melayu, perkataan babi merupakan kata kesat bagi tujuan memaki hamun atau menghina orang lain. Dalam kebanyakan bangsa, haiwan babi diangggap hina dan gelaran babi adalah satu gelaran buruk. Walaubagaimanapun, pada masa yang sama babi turut dianggap bernilai sebagai mata wang dalam sesetengah masyarakat seperti puak asli di Papua New. Babi juga terkenal dalam masyarakat cina, dimana Tahun Babi dimasukkan kedalam kalendar cina. Epik cina yang terkenal, Journey to the West juga mengandungi watak babi yang dikenali sebagai Zhū Wùnéng.

Selain itu, babi juga dianggap sebagai hidangan istimewa oleh Orang Cina dan Orang Jerman yang menjadikannya sebagai hidangan istimewa. Ada pelbagai masakan ala Jerman yang mengutamakan daging babi.


Babi dari segi genetik mempunyai persamaan genetik (DNA) yang hampir serupa dengan manusia. Oleh itu kebanyakan ujian perubatan biasanya dijalankan keatas babi sebelum ia diuji pada manusia. Malah jantung babi pernah digunakan bagi menggantikan jantung manusia yang sakit teruk, sementara menantikan mendapat penderma yang sesuai.
Disebabkan babi mempunyai genetik yang hampir menyerupai manusia, terdapat kemungkinan berlaku penularan penyakit antara spesies (cross spesies). Sekiranya ini berlaku, wabak teruk mungkin berlaku kerana ketiadaan ketahanan badan bagi penyakit baru.
Sebagai contoh, wabak virus Nipah telah menimbulkan dua pilihan, menghapuskan manusia yang berhampiran Babi, atau menghapuskan babi yang berhampiran manusia. Hasilnya, kesemua ternakan Babi yang terdapat dalam kawasan tersebut dihapuskan sama sekali bagi menjamin keselamatan manusia sekeliling.
Babi juga merupakan hos bagi cacing pita yang turut menjadikan manusia sebagai hos kedua. Daging babi yang tidak dimasak dengan sempurna, mampu menyebarkan telur cacing pita kepada manusia. Selain itu, penjagaan kebersihan yang tidak sempurna semasa penyembelihan babi, membolehkan cacing pita merebak.

Sumber : Wikipedia

Angah : Isu babi dalam coklat menjadi bualan seluruh rakyat Malaysia. Yang tak pernah makan coklat tu pon turut meluahkan perasaan di dalam TV. Baguslah apabila ramai yang concern tentang isu babi ini. Tapi yang pelik,bukan babi je yg haram. 

Apa kata anda? 
Read more ...

Wordless Wednesday 33 : Isu BABI




"Bergomolan dengan Babi (Khinzir) itu adalah lebih baik 
berbanding dengan bersentuhan (Secara Sengaja) dengan wanita yang bukan mahram."

Read more ...

Wordless Wednesday 32 : Paint and Space Pinball





Who remembers going on the computer just to use Pains and Space Pinball?

Read more ...