7 Jun 2014

"Adakah Puasa kami sah?"




Klik Gambar Untuk Lebih Besar


Seorang Mufti Besar Arab Saudi menangis teresak-esak setelah menerima soalan melalui telefon dalam sebuah rancangan Tv live. Panggilan tersebut datang daripada seorang saudara Islam dari Somalia dengan pertanyaan :

"Adakah puasa saya (dan kami) sah dan diterima Allah SWT sedang kan saya (kami) tidak dapat bersahur atau berbuka?"

Saudara kita di Somalia tiada apa-apa untuk bersahur dan berbuka sedang kita enak menjamu selera dan aman damai. Fikir-fikirkanlah.
Read more ...

Respect Them




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Respect Them

Walaupun mereka begitu daif tetapi mereka tetap tekun menuntut ilmu.Bagaimana dengan kita?

Renung-renungkanlah..

Read more ...

"Hye.Saya Comel Tak?




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Comel tak binatang dalam tu? Sebenarnya bagi angah walaupun ianya adalah anjing,tetapi tetap comel Hehe. Rasa macam nak peluk je.
Macam kat rumah angah sendiri,angah ada bela beberapa ekor kucing. Dan yang pasti angah sayang kucing-kucing angah. Ada seekor yang paling gemuk dan angah suka peluk. Kucing-kucing angah memang sudah diasuh untuk berak dan kencing diluar. Selain itu,waktu malam juga,mereka tidur di luar. 

Sekian. 

Read more ...