2 Disember 2014

Pemain Bolasepak Harimau Malaya perlu jauhi perlakuan negatif




KUANTAN: Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah, mengingatkan pemain Harimau Malaya supaya menjauhi segala perkara negatif dalam berdepan dengan Vietnam pada perlawanan separuh akhir Piala AFF Suzuki. 
Merujuk insiden penyebaran sebuah gambar penyerang kebangsaan, Safee Sali yang sedang merokok, beliau berkata pemain harus lebih disiplin dalam dan luar padang untuk membolehkan mereka lebih bersedia dalam perlawanan itu. 
"Jangan merokok kalau nak fit (cergas), kena tidur awal, fikir positif dan makan (makanan) baik. Macam mana hendak jadi juara kalau merokok. 
"Saya harap jurulatih pasukan, Dollah Salleh fokus dan tingkatkan permainan dalam padang...jangan buat perkara negatif," katanya kepada pemberita selepas mendengar taklimat persediaan banjir di sini, sebentar tadi. 
Semalam, FAM memberi amaran keras kepada Safee berhubung kes memegang rokok ketika `lepak minum' bersama rakan sepasukannya di Kota Singa yang tersebar luas di media sosial, baru-baru ini. 
Biarpun dihimpit kontroversi berkenaan, Safee berjaya menutup mulut pengkritik dan membuktikannya di atas padang apabila berjaya menamatkan kemarau jaringan selama setahun setengah bersama skuad Harimau Malaya dengan ledakan pada minit ke-60 pada aksi di Stadium Nasional, Kallang itu.

SUMBER : Berita Harian 

Pendapat angah :

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pendapat angah sendiri berkenaan isu ini sememangnya sama dengan apa pendapat anda. Sememangnya bila ada perlawanan sebegini,sudah semestinya ada banyak provokasi yang dilakukan oleh pihak lawan kita,begitu juga sebaliknya. Walau bagaimanapun, sebagai orang yang mahukan kecergasan,merokok bukanlah suatu yang sesuai.
Read more ...

Giveaway kerusiburok: Ole-Ole Phuket!

hai semua blogger! 

seperti yang korang semua maklum, kerusiburok akan bercuti ke Phuket awal Disember ni (baca entri kerusiburok ke : PHUKET (intro)

jadi, kerusiburok bercadang nak bagi ole-ole dari Phuket kepada blogger2 sekalian.

bermula 25 Nove 2014 hingga 3 Dec 2014
KLIK banner di atas untuk sertai.

OLE-OLE utama akan diberi kepada 3 pemenang bertuah. 
tapi kalau ramai yang join segmen giveaway ni, 
saya akan tambah 7 lagi ole-ole untuk blogger bertuah! 
hehehe

3 x Ole-Ole Utama = T-shirt kenangan dari Phuket
(sebab tu conduct giveaway awal-awal, nanti pemenang boleh dapat saiz baju yang betul hehe)


JOM SERTAI! Mana tahu korang bertuah! Klik Banner kat atas tu ye untuk syarat yang simple :)


jom join ramai-ramai. ajak blogger lain sekali yer! 
di samping bersegmen, boleh jugak kita berblogwalking dan berkenalan! hehehe

babai.
Read more ...

Menyerah Diri kepada (PTPTN)




Kuala Lumpur: Selepas lebih 10 tahun menyepi, 18,253 peminjam tegar PTPTN tampil menyerah diri kepada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) bagi mengelak rekod buruk mereka, ingkar membayar pinjaman dipaparkan dalam Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS) mulai 1 Januari ini.
Walaupun jumlah itu masih rendah berbanding 173,985 peminjam tegar yang diburu PTPTN, namun baki mereka yang ingkar mempunyai tempoh sepanjang bulan ini untuk tampil berunding mencari penyelesaian secara menstruktur bayaran balik atau membayar sepenuhnya.
Sumber : Berita Harian

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Di atas ialah sedikit petikan daripada sebuah akhbar tempatan iaitu akhbar Berita Harian. Sememangnya isu PTPTN semakin berlanjutan. Mereka mahu berhutang tetapi tidak mampu membayar hutang-hutang tersebut kembali. Angah sendiri merupakan salah seorang peminjam PTPTN dan masih lagi meminjam kerana angah masih belajar.

Apa- apa pun,sama-sama kita tunggu isu ini berakhir. 
Read more ...

Johan Mengaku Ozlyn Lahir Puteri Sulung 25 Nov Lalu






Assalamualaikum dan salam sejahtera

Pelawak dan penyampai radio Era.fm Johan akhirnya membuat pengakuan terbuka telah menimang cahaya mata perempuan sejak lima hari lalu.Sebelum ini sebuah blog hiburan pernah mendedahkan kelahiran bayi perempuan pasangan Johan dan Ozlynn kira-kira dua hari selepas dia dilahirkan, namun ketika Astro Gempak menghubungi mereka (Whatsapp) untuk mendapatkan maklum balas mengenai perkara tersebut, mereka tidak memberikan apa-apa klu mahupun jawapan.
Ozlynn cuma memberitahu kepada Astro Gempak mengenai sekeping foto dia dan seorang bayi dan memberitahu si comel tersebut merupakan anak kepada pelakon Didie Alias bukan bayinya seperti yang didakwa blog hiburan tersebut. 
Bagaimanapun, Johan menerusi akaun Instagram yang dikongsi bersama isterinya @Jozlynnhanania telah memuat naik sekeping foto dan kapsyen dan mengesahkan isterinya selamat melahirkan bayi perempuan sulung seberat 4.11 kilogram pada 25 November lalu.Menerusi perkongsian tersebut, Johan turut memberitahu anak dan isterinya berada dalam keadaan sihat. Dalam pada itu Johan turut menulis tidak akan mendedahkan wajah penuh anaknya itu sama seperti yang dilakukannya sebelum ini. Johan juga tidak menyebut nama puteri sulungnya itu. 
Berikut merupakan kapsyen yang telah ditulis Johan pada foto yang dikongsinya pada petang Ahad: 

Assalammualaikum semua.. pertama skali sya nk ucapkan alhamdulillah dan syukur pd Allah s.w.t krn telah mempermudahkan segala2nya.. isteri sya telah pon selamat melahirkan puteri sulung dan merupakan anak ke 4 kami pd 25hb nov dgn berat 4.11kg.. seperti biasa sya x pernah kongsikan wajah penuh anak2 sya.. rezeki memsg kalau dpt jumpa dpn2.. dpt la tatap wajah anak2 sya.. maaf jika ada yg x terreply wassap atau text dgn kata2 tahniah.. sya perlu beri isteri sya ruang utk berehat memandangkan ketika menyambut berita gembira kelahiran kami juga diuji dgn berita yg sedih.. nenda kesygan kami telah kembali kerahmatullah dan selamat dikebumikan semlm.. harap semua memahami situasi kami sekeluarga terima kasih atas doa dr kalian.. moga Allah melindungi kita semua dunia akhirat amin.. 
Sumber : Astro Gempak

Dunia artis sememangnya penuh warna warni. Kehadiran anak mereka juga turut menjadi salah satu perkara yang perlu diketahu para peminat. Apa- apa pun,tahniah Johan.
Read more ...