17 April 2015

5 Ular Terbesar Di Dunia


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

5 Gambar Ular Terbesar Di Dunia


ular , ular , besar , dunia

Kali ini angah nak share dengan anda semua tentang 5 gambar ular terbesar yang pernah dijumpai. Sememangnya sangat menggerunkan. Angah sendiri tidak pernah melihat dengan mata sendiri ular-ular ini. Masa angah kecil angah ada melihat ular kecil masuk ke dalam rumah, tetapi ular yang anagh nak tunjuk kali ini tersangatlah besar.
Sama-sama kita lihat ular-ular tersebut. 

1. Anaconda Raksasa di Sungai Abuna


Lihat ular yang melintas di atas air itu, terlihat sangat besar bukan? Ular tersebut merupakan ular anaconda raksasa yang di temui di  sungai Abuna Rio, Brazil. Ular anaconda ini memiliki panjang tubuh sekitar 45 kaki atau 13 meter, yang biasanya suka menyerang kapal yang melalui sungai tersebut.

2. Ular Raksasa Asia


Ular ini merupakan ular yang sangat mengerikan, yang memiliki panjang tubuh sekitar 30 meter. Ular yang sering di sebutt Nabau ini di temui oleh warga tempatan ketika melintas di sungai Baleh di Kalimantan.

3. Ular Python Guihua di Sumatera


Ular python ini merupakan ular yang sangat mengerikan, kerana menurut warga ular yang memiliki tubuh sangat besar ini boleh menelan manusia hanya dalam masa satu saat. Hii … Ular ini memiliki panjang sekitar 14,86 meter dan berat sekitar 447 kg.

4. Ular Boa China

Ular yang memiliki panjang sekitar 16 meter ini di temui di China oleh para pekerja yang ingin membina jalan baru. Ular ini sempat mengejutkan warga China, kerana badannya yang besar tersebut.

5. Ular Titanoboa


Ular ini merupakan ular yang terbesar di dunia yang pernah di temui di hutan di Utara Timur Kolombia pada 50-60 juta tahun  yang lalu. Ular yang memiliki panjang sekitar 13 meter ini, memiliki tubuh selebar pinggul orang dewasa. (foto diatas adalah ilustrasi).

Sumber : Info

4 ulasan:

  1. Wow kalaulah dapat lihat dengan mata sendiri haha

    BalasPadam
  2. takut tak sempat lari kalau bertembung dengan saiz sebesar ini

    BalasPadam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.