26 Mei 2015

10 Kenangan Yang Anda Rindukan

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Hari ini angah terpanggil untuk bercerita mengenai kenangan zaman silam. Iaitu zaman dimana teknologi belum menguasai diri kita. Di mana ketika itu manusia sejagat belum mengenal apa itu Dubsmash. Dimana ketika itu dunia yang dilalui penuh dengan kegembiraan tanpa sedikit pun rasa sedih.

Masihkah Kau Ingat??!

Pistol ini? Dulu-dulu selalu jugak angah main pistol ni. Bila angah ada pistol ni dah rasa hebat, boleh tembak macam-macam benda. Hahaha


Majalah yang selalu angah dapat di sekolah.


Coklat yang angah rasa masih ada lagi dalam pasaran, sebab angah pun baru beli je tak lama dulu.


OMG!! Semua yang dalam gambar tu angah pernah beli. Sangat menggamit memori.


Kenangan lalu..


Yang ni angah tak tahu pulak. Sebab masa angah kecik2 dulu tak ada bas kat tempat angah yang macam ni, angah ada nampak bas yg macam ni kat Shah Alam baru-baru ini, tapi dah buruk dan juga hanya ada 1 sahaja yang masih beroperasi.


Bila tiba hari raya, mesti ayah angah akan bawak balik bunga api. Angah dengan adik beradik yang lain akan main sampai bunga api habis.


Gam ini? Siapa masih ingat? Masa angah sekolah dulu, angah pernah guna gam ni. Suatu hari, angah lupa nak tutup bekas pensel,habis semuanya tumpah.


Yang ni rasanya angah belum jumpa.


Bunga api yang ini lagi advance dari yang sebelum. Sebab yang jenis ni dia ada banyak percikan. Hehe


Bagaimana? Anda tentu teringat kembali kenangan lalu? Mahu ke masa lalu? Angah ada cara yang hebat untuk kita ke masa lalu iaitu dengan bermimpi. Mimpilah bahawa anda berada di masa lalu. Heheh

Sekian. 
 

2 ulasan:

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.