4 Mei 2015

Mengapa Buat Giveaway??!!


Assalamualaikum dan salam sejahtera


Alhamdulillah , proses mengambil butiran pemenang giveaway yang baru sahaja tamat kini berjalan lancar. Setakat ini tiada sebarang masalah dengan pemenang. Hanya ada beberapa lagi pemenang yang belum memberikan butiran.

Kenapa adakan giveaway?

Pada mulanya , angah rasa ianya macam sangat susah. Yelah , dengan nak siapkan entry , mencari sponsor , kemudian mempromosikan pulak. Memang ianya suatu kerja yg susah. Tapi bila difikirkan balik , banyak kelebihan dan keistimewaannya. 
Boleh dikatakan ianya memberi kelebihan kepada semua pihak. Pertama sudah semestinya pada penganjur , sebab bila ada org join , maka ada trafik masuk , kemudian bertambah follower dan lain-lain lagi. Kedua , kelebihan kpada penaja ataupun sponsor , sebab bila mereka sponsor sesuatu , maka mereka juga dapat pulangannya jugak. Ketiga , peserta yg menyertai. Mereka dapat kelebihan apabila memenangi giveaway tersebut , yang tidak menjadi pemenang juga dapat kelebihan bila mana blogwalking terjadi sesama peserta , jadi menambahkan kenalan dan juga trafik anda. Jadi, boleh angah katakan memberikan kelebihan kepada semua pihak. 
In shaa Allah

In shaa Allah selepas ini angah akan berehat daripada mengadakan giveaway. Angah akan menyertai giveaway anda pulak. Jika angah ada masa , angah akan mengadakan giveaway lagi pada suatu masa yang ditetapkan kelak.

Sekian. 
 

7 ulasan:

  1. betu tu
    mmg kne update selalu kalau buat GA
    tpi lepas dh buat GA rsa lega n berbaloi :)


    btw,
    jemput join GA MG sempena mother's day :)
    http://melangkaugarisan.blogspot.com/2015/05/mothers-day-giveaway-sponsored-by.html

    tqsm! ^__^

    BalasPadam
  2. Giveaway saya yang baru2 ni macam tak berjaya je..memang ada yang join..tapi mungkin sebab masa singkat sanagt tak capai sasaran la..

    BalasPadam
  3. giveaway ni macam rumah terbuka pun iye jugak

    BalasPadam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.