13 Oktober 2016

Diuji Kerana Kita Mampu


Assalamualaikum dan salam sejahtera



Betapa banyak cabaran dan dugaan bila mana menghadapi hidup. Mungkin cabaran yang harus kita tempuhi dirasakan sangat besar dan sukar untuk ditempuhi. Tetapi percayalah, bila mana saat dan ketika cabaran itu datang , kita pasti dapat melaluinya. Mungkin pada awalnya ada penghalang dan sebagainya, in shaa Allah bila mana doa dan usaha telah dilakukan , pasti anda mampu melaluinya.

Minggu ini , aku mempunyai banyak perkara penting. Antaranya presentation, nak kena submit video dan juga mock teaching. Sudah la ada tiga perkara penting, di tambah lagi dengan masa yang terhad. Boleh dikatakan setiap malam aku mempunyai latihan. Sama ada latihan untuk diri sendiri ataupun latihan untuk showcase orang lain.

Susah nak urus masa. Di tambah lagi dengan pelbagai kelas yang perlu diulangkaji terlebih dahulu, boleh aku katakan yang aku tiada masa rehat. Tidur aku hanyalah 6 jam sahaja. Mungkin akan ada yang mengatakan bahawa 6 jam itu sudah mencukupi , tapi bagi aku sendiri, tidur atau rehat yang betul-betul mencukupi adalah 8 jam.

Bila aku nak sediakan diri untuk presentation? Bila aku nak start buat video? Bila aku nak buat preparation untuk mock teaching? Semuanya berpusing-pusing dalam kepala otak aku. Mungkin akan ada yang nampak aku relaks je, tapi di dalam hati dan perasaan aku , siapa je yang tau?
 
Aku bukanlah seorang yang suka beritahu orang lain tetnang masalah aku, sebab aku tahu setiap orang ada masalah lain-lain, mungkin bila masalah tu aku tak dapat nak atasi, jadi aku perlukan sebarang pendapat daripada rakan-rakan. Tapi itu kes lain, kali ini aku rasa yang aku mampu untuk hadapai cabaran ini.
Doakan aku! 
 
 
 
 
 
 

1 ulasan:

  1. busynya. takpe.. boleh tu nanti... chaiyukkk. yang penting rehat kena cukup.

    BalasPadam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.