29 Oktober 2016

Takda Makna !!


Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Aku nak cerita pasal apa yang aku nampak depan mata. Mungkin kejadian ni hanya berlaku pada diri aku sahaja. Untuk entri sebelum ini aku ada cerita mengenai aku konvo dan alhamdulillah aku merupakan salah seorang penerima Anugerah Naib Canselor.

Sering kali aku dengar kenyataan daripada beberapa orang bahawa ANC bukanlah bermakna apa-apa. Apa perasaan korang bila dengar kenyataan macam tu ,sedangkan benda tu yang korang aim sejak awal masuk universiti? 
Betapa penatnya seseorang itu nak kekalkan prestasinya. Daripada semester pertama sampailah ke semester terakhir. Selalunya kenyataan macam tu datangnya daripada seorang yang resultnya tidak bagus. Mungkin ada unsur iri hati dalam kenyataan itu.

ANC TAKDA MAKNA!

Mungkin bagi kos yang aku amik ni ANC takdalah makna apa sangat. Sebab yang lebih penting adalah tahap teknik dan skill yang ada pada seseorang itu, tapi janganlah sampai apabila mendapat ANC itu menjadi satu dosa dalam diri seseorang itu. 

Pendapat aku sendiri , ANC tu merupakan satu bukti bahawa dia dah berjaya dapat sesuatu yang membanggakan bagi dirinya, keluarganya dan juga fakulti. Susah tau nak dapat ANC. Nak dapatkan anugerah dekan untuk satu semester pun dah perit inikan pula untuk keseluruhan pengajian.

Kesimpulannya, bersyukur dengan apa yang telah kita dapat. Tak perlu keluarkan kenyataan yang menampakkan anda iri hati dengan orang lain. Sekian. 
 
 
Read more ...