10 Januari 2017

Azam Tahun Baru 2017



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Image result for 2017

Sebenarnya, aku waswas nak update entri ni , sebab dah hampir 2 minggu tahun 2017 sudah berlalu. Walaubagaimanapun , aku masih lagi belum cerita tentang azam aku untuk tahun 2017 ini. Memandangkan sekarang ini aku boleh dikatakan telah bebas daripada pengajian (walaupun sebenarnya ada satu lagi paper) , jadi aku baru boleh update tentang azam aku untuk tahun ini.
  • Dapat Ijazah Kelas Pertama
Ini merupakan impian aku. Ya, nampaknya tahun 2017 ini merupakan tahun akhir untuk aku menjadi seorang pelajar ijazah. Sebab pertama aku nak dapat ijazah kelas pertama adalah sebab aku nak banggakan semua orang. Kedua adalah sebab aku tak nak bayar PTPTN.  
  • Dapat Lesen Kereta 
Adakah ianya suatu yang memalukan jika seseorang itu berumur 22 tahun masih tidak mempunyai lesen kereta? Ya, aku masih lagi tiada lesen kereta. Bukannya sebab aku tak nak ambil tetapi kerana terdapat kekangan wang dan juga masa. In shaa Allah tahun 2017 aku akan mempunyai lesen kereta. 
  • Dapat Clarinet Baru
Ini merupakan impian aku daripada awal ijazah lagi. Aku perlukan clarinet baru untuk bersaing dengan rakan-rakan lain. Clarinet aku sekarang ini merupakan clarinet biasa dan tiada sesiapa pun pernah dengar brandnya. Pelik kan? 
  • Dapat Kerja 
Aku harap ,sebelum aku habis ijazah, aku nak kerja. Tapi buat masa sekarang, aku masih lagi tidak tahu kerja apa yang akan aku tempuhi di masa akan datang. Aku masih buntu fikir pasal benda ni. 
  • Dapat Jadi Fit & Kurus  
Aku rasa ni impian aku sejak lepas SPM. Daripada lepas SPM sampai sekarang berat badan aku naik. Naik dalam situasi yang sangat mendadak. Aku harap dapat lah aku kembalikan berat aku seperti dahulu, buat masa sekarang, aku sedang berjinak-jinak ke dalam larian. 
  • Dapat Banggakan Family 
Akhir sekali, aku berharap agar aku dapat banggakan family aku dalam apa jua yang aku ceburi. In shaa Allah, aku harap semua yang aku lakukan pada tahun ini akan menjadi suatu yang membanggakan kepada keluarga aku. 

Bagaimana dengan azam tahun baru anda? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.