12 Februari 2017

Media Sosial




Assalamaualaikum dan salam sejahtera


Banyak aplikasi dan laman web yang menawarkan pelbagai jaringan untuk bersosial. Sama ada yang sudah popular seperti facebook, instagram dan twitter mahupun aplikasi lain , yang hanya popular di kalangan pengguna aplikasi trrsebut sahaja.
Ada sesetengah orang yang menggunakan aplikasi ini dengan cara yg betul. Iaitu di situ tempat utk eratkan silaturahim. Berkenalan dan juga menyanbung kembali persahabatan yg telah terputus.                        
Ada juga yg menggunakannya dengan cara salah. Menggunakan medan aplikasi sebagai tempat untuk menstalk orang lain. Juga menjadi tempat untuk mencari mangsa untuk dijadikan habuan seks.
Macam mana aku tahu? Banyak kes telah berlaku di mana perempuan di tipu di aplikasi tersebut. Ada juga yg menggunakan aplikasi video chat untuk membuat video bersama pasangan secara tidak berakal.
Sebenarnya , sebagai orang yang mampu berfikir , kawalan terhadap nafsu sangat penting. Kadang-kadang setiap perbuatan kita hanya berlandaskan nafsu semata-mata. Solusinya , dekatkan diri kepada Tuhan, in shaa Allah segala-galanya akan menjadi baik. 

1 ulasan:

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.