2 Februari 2017

Sayang Adik Beradik


Assalamualaikum dan salam sejahtera




Ini adalah adik aku. Namanya Nura Addlyana bt Hassan. Umur 17 tahun , sekarang belajar di Maktab Rendah Sains Mara Tunku Ghaffar Baba, Jasin , Melaka. Beza umur antara aku dengan adik aku adalah 5 tahun. Boleh dikatakan aku tak rapat sangat dengan mana-mana adik aku. Sebab kalau kat rumah selalu bergaduh.
Bergaduhh?

Yang pasti , aku lah orangnya yang memulakan pergaduhan tersebut. Ia akan berakhir apabila sala seorang menangis & yang pasti aku tak nangis masa bergaduh. Daripada kecil sampai sekarang , masih bergaduh. Tapi sekarang rindu nak bergaduh.
Jarak..

Sekarang jarak yang memisahkan. Kalau dulu , semua adik beradik tinggal dan bersekolah di kawasan sama , tetapi sekarang semua dah duduk asing-asing. Walaupun baru zaman sekolah menengah. Adik aku yang kecil tinggal & sekolah di Kulim, adik aku yang besar tinggal & sekolah di Melaka, aku tinggal & belajar di Shah Alam , kakak aku tinggal & kerja di Pulau Pinang.

Jadi , bila je masa nak berjumpa? Aku rasa time yang sesuai adalah masa raya. Masa tu semua orang cuti. Aku rindu masa kecil-kecil dulu. Takda nak fikir pasal rindu adik beradik ke apa ke , sebab tiap-tiap hari jumpa. Kini , semuanya berubah. Jujur aku cakap , aku rindu adik beradik aku.

Sekian , terima kasih. 

3 ulasan:

  1. Aril singgah sini jap ye. Jom singgah blog aril plk .. :)

    BalasPadam
  2. yup betul tu...semakin menginjak dewasa, kite semakin jauh dgn mereka

    BalasPadam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.