21 Mac 2017

Lama Tak Berjumpa


Assalamualaikum dan salam sejahtera


Mempunyai ramai rakan merupakan satu kelebihan. Tetapi mempunyai rakan baik yang berkongsi senang dan susah bersama kita sukar dicari. Jika kita telah jumpa , sepatutnya jagalah persahabatan itu dengan betul.

Aku sendiri mempunyai beberapa rakan baik daripada beberapa zaman persekolahan. Alhamdulillah , semuanya masih sering berhubung walaupun jarak memisahkan. Ada juga rakan baik yang aku kenal ketika di universiti. Walaupun agak lambat perkenalan tetapi apabila bersama, keluar berjalan-jalan , bercerita , semuanya bagaimana telah lama kenal.

Tapi , sukar untuk aku dan rakan aku berjumpa kerana kekangan masa dan tempat. Jarak yang jauh membuatkan sukar untuk kami berjumpa. Untuk berjumpa sekali setiap bulan merupakan satu rahmat. Sukar untuk menentukan masa untuk perjumpaan. Oleh itu , jagalah persahabatan anda.

Sekian. 
 
 

4 ulasan:

  1. Ini la beza nilai seorang Kawan & Sahabat, Walaupun jarang berjumpa tp ttp masih berhubung…

    BalasPadam
  2. Betul tu Aeril, jarak adalah masalah utama selain sibuk bekerja.. kalau sesekali berjumpa memang berjam lah borak...

    BalasPadam
  3. Dalam banyak2 kawan, yang masih rapat dengan elsa dan selalu jumpa dalam 3 4 orang je oh. Itu pun diorang lah yang paling senang nak ajak jumpa. Kalau yang lain hmmm ada saja halnya padahal malas nak keluar rumah huhuhu

    http://elsaalicious.blogspot.my/2017/03/4-tips-elak-digelar-drama-queen.html

    BalasPadam
  4. susahkan...masa merobah segala galanya...tapi kenangan manis tetap bersama...

    BalasPadam

The author will be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.