12 Februari 2017

Giveaway by Fatin Diana


Assalamualaikum dan salam sejahtera




Jemput join , klik gambar.

Syarat syarat :1. Follow semua media sosial dan klik iklan sponsor. *tak ikut syarat, tak masuk dalam list. so please be honest!*2. Buat satu entri "Giveaway by FatinDiana".3. Copy banner dan paste di entri. Jangan lupa backlink ke entri ini.4. Submit link diruang komen. Takkan layan sebarang penyertaan di cbox.
Follow bloghttp://ftndiana.blogspot.my | http://eymasuandworldcraft.blogspot.com/http://nazirahnyerr.blogspot.my/*klik iklan Nuffnang di blog FD dan sponsor*

Like fanpage   

Follow Instagram *kalau takde akaun Insta takpe, masih boleh join :)
Instagram Instagram Instagram Instagram
Instagram

Tolong derma 20sen seorang. Hehe :D
http://bit.ly/2kgjtzi

Hadiah:Portable travel bag by FDBawal pucci by FDPin shawl (10 pcs) by Eymasu (3 pemenang)Jogger pants by Ezyra ClothingMakeup set by Cik Chenta

Tarikh tamat: 10th March 2017, 10pm
Sekian.
Read more ...

Media Sosial




Assalamaualaikum dan salam sejahtera


Banyak aplikasi dan laman web yang menawarkan pelbagai jaringan untuk bersosial. Sama ada yang sudah popular seperti facebook, instagram dan twitter mahupun aplikasi lain , yang hanya popular di kalangan pengguna aplikasi trrsebut sahaja.
Ada sesetengah orang yang menggunakan aplikasi ini dengan cara yg betul. Iaitu di situ tempat utk eratkan silaturahim. Berkenalan dan juga menyanbung kembali persahabatan yg telah terputus.                        
Ada juga yg menggunakannya dengan cara salah. Menggunakan medan aplikasi sebagai tempat untuk menstalk orang lain. Juga menjadi tempat untuk mencari mangsa untuk dijadikan habuan seks.
Macam mana aku tahu? Banyak kes telah berlaku di mana perempuan di tipu di aplikasi tersebut. Ada juga yg menggunakan aplikasi video chat untuk membuat video bersama pasangan secara tidak berakal.
Sebenarnya , sebagai orang yang mampu berfikir , kawalan terhadap nafsu sangat penting. Kadang-kadang setiap perbuatan kita hanya berlandaskan nafsu semata-mata. Solusinya , dekatkan diri kepada Tuhan, in shaa Allah segala-galanya akan menjadi baik. 
Read more ...